Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان به صورت سیستماتیک ادبیات موجود در رابطه با تاثیر تحریک مغناطیسی مغز را بر راه رفتن و حفظ تعادل، بررسی کردند و توانستند 9 مطالعه را در این زمینه شناسایی کنند که از بین آن ها 5 مورد مربوط به آزمایشات کنترل شده سکته در اثر لخته شدن خون و سکته در اثر خونریزی داخلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفت مورد از این مطالعات از تحریک مغناطیسی با فرکانس بالا و در دو مورد از تحریک مغناطیسی با فرکانس پایین استفاده شده بود.
در 8 مورد از این مطالعات که روی 139 بیمار انجام گرفته است، اطلاعات جامعی در رابطه با سرعت راه رفتن به ثبت رسیده است و با تجزیه و تحلیل این اطلاعات مشخص شد که استفاده از تحریک مغناطیسی مغز تاثیر زیادی بر بهبود سرعت حرکت بیماران مبتلا به سکته دارد، به ویژه وقتی همان قسمت مغز که دچار سکته شده، تحریک مغناطیسی شود. در یک مطالعه نیز تحریک مغناطیسی قسمت سالم مغز تاثیری بر راه رفتن بیمار نداشته است.
در این مطالعات تاثیر تحریک مغناطیسی بر تعادل 77 بیمار مورد بررسی قرار گرفته است و تجزیه و تحلیل داده های این تحقیقات نشان می دهد این تکنیک تاثیر چندانی بر بهبود تعادل بیماران ندارد. در سایر مطالعات نیز اثری از بهبود عملکردهای حرکتی یا واکنش های مغز در اثر تحریک مغناطیسی دیده نمی شود.
بر اساس این تحقیقات تحریک مغناطیسی مغز به صورت غیرتهاجمی و مکرر، به ویژه تحریک با فرکانس بالا در همان قسمت مغز که دچار سکته شده، منجر به افزایش سرعت راه رفتن می شود، اما تاثیری بر بهبود تعادل و سایر عملکردهای مغز ندارد.
سالانه در حدود 700 هزار نفر دچار سکته مغزی می شوند و حدود 30 درصد از آن ها در طول شش ماه بعد از سکته نمی توانند به طور مستقل راه بروند. بازیابی توانایی راه رفتن، اولین اولویت توانبخشی بعد از وقوع سکته مغزی است، اما روش های کنونی در این زمینه محدودیت هایی دارند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation منتشر شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهبود حرکتی بیماران سکته مغزی تحریک مغناطیسی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد

یک پژوهش جدید از کشف مکانیسم جدیدی خبر داده است که می‌تواند یک معمای دیرینه را درباره فرسایش مداری ستاره‌هایی مانند خورشید حل کند.

این پژوهش نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی ستاره‌ای، نقش مهمی را در از بین بردن جزر و مد گرانشی عامل فروپاشی مداری سیارات فراخورشیدی موسوم به «مشتری داغ» (ot Jupiter) دارند.

مشتری‌های داغ، سیارات گازی و پرجرم مشابه مشتری هستند که به طور غیرعادی نزدیک به ستاره‌های مادر خود می‌چرخند و تنها چند روز طول می‌کشد تا یک مدار را کامل کنند. این نزدیکی، هم سیاره و هم ستاره را در معرض جزر و مد‌های گرانشی قوی قرار می‌دهد که انرژی مداری را منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند سیارات طی میلیارد‌ها سال به آرامی به سمت داخل حرکت کنند تا در نهایت به پایان برسند.

نظریه‌های جزر و مدی کنونی نمی‌توانند مشاهدات فروپاشی مداری منظومه «WASP-۱۲b» را به طور کامل توضیح دهند. مدار فرسایش‌یافته این مشتری داغ، آن را چند میلیون سال دیگر به سوی ستاره میزبانش موسوم به «WASP-۱۲» می‌فرستد.

گروه پژوهشی شامل دانشمندانی از «دانشگاه دورام» (Durham University)، «دانشگاه لیدز» (University of Leeds) و «دانشگاه نورث‌وسترن» (Northwestern University) به این نتیجه رسیدند که میدان‌های مغناطیسی قوی در ستاره‌های خاص خورشیدمانند می‌توانند جزر و مد گرانشی مشتری‌های داغ را به طور بسیار موثری از بین ببرند.

جزر و مد گرانشی، امواجی را درون ستاره‌ها ایجاد می‌کند. هنگامی که این امواج با میدان‌های مغناطیسی روبه‌رو می‌شوند، به انواع گوناگونی از امواج مغناطیسی تبدیل می‌گردند که به سمت بیرون حرکت می‌کنند و در نهایت ناپدید می‌شوند.

دکتر «کریگ دوگوید» (Craig Duguid) پژوهشگر دانشگاه دورام و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این مکانیسم جدید، پیامد‌های گسترده‌ای را برای بقای سیاره‌های کوتاه‌مدت به ویژه مشتری‌های داغ دارد. این مکانیسم، یک روزنه جدید را از پژوهش پیرامون جزر و مد باز می‌کند و به راهنمایی ستاره‌شناسان رصدی در یافتن اهداف امیدوارکننده و مشاهده فرسایش مداری می‌پردازد.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که برخی از ستاره‌های نزدیک ممکن است اهداف خوبی برای جستجوی مشتری‌های داغ در مدار‌های در حال فرسایش باشند. اگر ستاره‌های نزدیک پیدا شوند، می‌توانند شواهد بیشتری را درباره چگونگی تأثیرگذاری میدان‌های مغناطیسی بر جزر و مد این جهان‌های بیگانه ارائه کنند. همچنین، این پژوهش می‌تواند نشان دهد که انرژی جزر و مدی پراکنده‌شده در ستاره به کجا می‌رود.

این پژوهش در «The Astrophysical Journal Letters» به چاپ رسید.

منبع: میراث نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟