Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مرکز نشر هاجر کتاب‌های «رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان» از منظر آیت‌الله ابراهیم امینی، «دررالکلام فاطمی (س)» نوشته سیدحسین اسحاقی و مجموعه «پیشگویی‌های آخرالزمان در ادیان ابراهیمی» را پرفروش‌ترین آثار درنمایشگاه کتاب تهران معرفی کرد.

احمد شایانفر مدیرعامل مرکز نشر هاجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های این انتشارات تشریح کرد: ما در سال 1397 یکی از اصلی‌ترین کارهایمان فراخوان آثار تالیفی بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که انتشارات هاجر وابسته به حوزه علمیه خواهران است یکی از رسالت‌های آن می‌تواند حمایت از آثار تالیفی خواهران طلبه، دانشجو و دیگر اقشار باشد. در حال حاضر فراخوانی منتشر شده که بانوان آثاری که در موضوعات زن و خانواده، سبک زندگی اسلامی، ادبیات داستانی، شعر و دفاع مقدس دارند را ارائه کنند تا پس از بررسی و ارزیابی با دریافت امتیاز در شوراهای علمی به چاپ رسانیم.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر با اشاره به اینکه موضوعات کتابهای این انتشارات شامل روانشناسی، ادبیات، مهدویت، معارف قرآنی، سیره اهل بیت و احکام است، گفت: انتشارات هاجر برای سال 1396، 184 عنوان در نوبت چاپ داشت که از این میان 90 اثر برای اولین بار در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

وی درباره کتاب‌های جدید این انتشارات بیان کرد: از جمله کتاب‌های شاخص این دوره نمایشگاه مجموعه پنج جلدی «دررالکلام فاطمی (س)» تالیف سید حسین اسحاقی که سرشار از معارف دینی در پاسخ به سوالات اعتقادی، اخلاقی، فقهی، سیاسی و فرهنگی است. این کتاب ره‌توشه‌ای ارزشمند برای مبلغان، مروجان دینی و فاطمی‌جویان است.

شایانفر افزود: کتاب «رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان» از منظر آیت‌الله ابراهیم امینی از کتاب‌های جدید به شمار می‌رود که حاصل تجارب سالهای متمادی تحصیل و تدریس و همنشینی با دوستان و اساتید خود را در آن گنجانده است. کتاب «رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان» سه فصل دارد که تذکرات و رهنمودهای آیت‌الله ابراهیم امینی به طلاب و دانشجویان، اخلاق علمی طلاب و دانشجویان و اخلاق عملی و تجلی آن در رفتار علما را در بر می‌گیرد.

وی در معرفی پرفروش‌ترین کتاب نشر هاجر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتاب‌های «رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان» از منظر آیت‌الله ابراهیم امینی، «دررالکلام فاطمی (س)» و کتاب چهار جلدی «پیشگویی‌های آخرالزمان در ادیان ابراهیمی» آثار پرفروش طی چند روز نمایشگاه کتاب تهران بوده‌اند.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر در معرفی کتاب‌های پرطرفدار انتشارات هاجر در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: کتاب «شهید اشک» ترجمه کتاب قتیل العبرة است که به‌قلم سیدمحمدحسین میرباقری در سال گذشته در ایام محرم و صفر چاپ و توزیع شد و طی دو ماه 9 بار تجدید چاپ شد و در قالب 22 هزار جلد به علاقه‌مندان ارائه شد. این کتاب 14 فصل دارد که مهم‌ترین فصل‌های آن فضیلت عزاداری وذکر مصائب امام حسین (ع)، برپاکردن عزاداری برای امام حسین (ع)، گریه انبیا- پیامبر اکرم و اهل بیتشان برای آن حضرت، اقامه عزاداری کاروان اسرا از کربلا تا مدینه، گریه ملائکه برای مصائب امام حسین (ع) و اجازه خواستن از خدا برای یاری امام و فضیلت سرزمین کربلا، اهمیت تربت سیدالشهدا، عقوبت دنیوی قاتلان امام حسین (ع) است. انتشارات هاجر در این کتاب سوداقتصادی چندانی نداشته و این کتاب به قیمت تمام شده در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت تا بیشتر جنبه ترویجی و تبلیغی داشته باشد.

وی در خصوص کتاب‌هایی که با محوریت زن امروزه توانسته توجه علاقه‌مندان به کتاب را جلب کند اظهار کرد: «زن در قرآن» کتاب برگرفته از کتاب «المیزان» علامه طباطبایی است که با سر فصل‌های زنان الگو، همسران پیامبر، محرم و نامحرم، طلاق، ازدواج، چند همسری، احکام زنان در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. همچنین «زن در اسلام» نیز کتاب دیگری با محوریت زن است که با قلم فریبا الاسوند با سرفصل‌هایی چون جایگاه انسانی زن، جایگاه ارزشی، تفاوت تکوینی زن و مرد، نسبت میان زن و مرد، فمنیسم و برابری به بعد اجتماعی زنان توجه دارد. این کتاب‌ها جزو آثاری است که از سوی بازدیدکنندگان با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

شایانفر خاطرنشان کرد: کتاب «پیشگویی‌های آخرالزمان در ادیان ابراهیمی» پیش از نمایشگاه، در کنگره مهدویت که در قم برپا شد در قالب چهار جلد رونمایی شد که به مجموعه مقالات همایش‌های بین‌المللی دکترین مهدویت اشاره دارد. در این کتاب در کنار چندین مقاله کارشناسان درباره مهدویت، سخنرانی‌های مراجعی چون آیت‌الله مکارم شیرازی، نیز آمده است. در سال 1396 در موضوعات مهدویت فعالیت زیادی داشتیم و سعی کردیم کتاب‌های خوبی در این زمینه عرضه کنیم. ما توانستمی در کنگره بین‌المللی مهدویت به عنوان ناشر مهدی‌یار معرفی شویم که این عنوان وظیفه ما را سنگین می‌کند تا بتوانیم گوشه‌ای وظایف در دوره غیبت را به درستی انجام دهیم.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر درباره اینکه فیلتر شدن شبکه‌ اجتماعی تلگرام چقدر در بازگشت مردم به کتابخوانی تاثیرگذار است گفت: کتاب خواندن و کتابخوان‌ها، لذتی را که با ورق زدن کتاب بدست می‌آورند را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند و مطمئنا دیجیتال نمی‌تواند جایگزین کتاب شود بلکه ابزاری برای پیشبرد در کارهای ماست ولی قطعا جایگزین خوبی برای کتاب نیست چراکه دست گرفتن کتاب، ورق زدن آن لذتبخش است.

وی با یادآوری اینکه مرکز نشر هاجر در سی‌ویکمین در سالن ناشران عمومی، راهروی 24 و غرفه 23 آماده پذیرایی بازدیدکنندگان است، درباره برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه تشریح کرد: در این غرفه با همکاری رادیو معارف نسبت به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع مهدویت اقدام کرده‌ایم که روزانه یک سوال از کتابهای موجود در غرفه را طرح می‌کنیم و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به غرفه نشر هاجر یا پایگاه اطلاع رسانی نشر هاجر، رادیو معارف روزانه در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز روزانه100 هزار تومانی به سه نفربهره‌مند شود. در پایان نمایشگاه از میان شرکت‌کنندگان قرعه کشی انجام می‌شود که کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای سه نفر از جوایز و هدایای آن است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود

محمد کاشی زاده مدیر ارتباطات بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر گفت: همزمان با خیزش فرهیختگان و دانشجویان جهان در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه هم اندیشی بین المللی «اصحاب ادیان و مسئله غزه» با حضور رهبران و بزرگان ادیان الهی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

کاشی زاده افزود: در این هم اندیشی که با مشارکت برخی نهادهای فرهنگی بین الملی کشور از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و دیگر مراکز مرتبط برگزار می شود آیت الله علی اکبر رشاد، رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ حجت الاسلام دکتر محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور اصحاب ادیان: حاخام یونس حمامی رهبر دینی کلیمیان ایران،‌ سیبوه سرکیسیان خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان ارامنه وانیا سرگیز خوری اسقف کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک، دکتر فرحان چحیلی نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت صابئین مندایی ایران، یوبالیت آلدو کشیش کلیسای شرق آشوری و دکتر افشین نمیرانیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران و دکتر پدرام سروش پور عضو انجمن موبدان ایران ایراد سخنرانی خواهند داشت.

لازم به ذکر است هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه صبح سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ در محل در تالار علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی(احمد قصیر)، خیابان پژوهشگاه برگزار می‌گردد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان