Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@06:53:14 GMT

حکاکی سردیس ترامپ بر روی کوه یخ +عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۱۹۴۸

حکاکی سردیس ترامپ بر روی کوه یخ +عکس

گروه فعالان محیط زیست فنلاند در تلاش هستند تا برای پروژه حک کردن سردیس ۳۵ متری دونالد ترامپ بر روی کوه یخ بودجه ۴۰۰ هزار یورویی (۴۷۴ هزار دلاری) به دست آورند. این پروژه که «ترامپ‌مور» نام دارد با الهام از حک تصویر صورت روسای جمهور آمریکا بر رشته کوه راشمور آمریکا انجام می‌شود و امیدوار است اهمیت تغییرات آب‌وهوایی را مورد تاکید قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نیکولاس پریتو»، مدیر اجرایی پروژه ذوب یخ در مصاحبه با تلویزیون ملی فنلاند گفت: «ما نمی‌خواهیم تنها یک اثر یادبود بسازیم، بلکه می‌خواهیم چشم‌انداز این پروژه، تغییرات اقلیمی را در بازتابی گسترده‌تر برجسته کند تا مردم به صحبت در مورد تغییرات آب‌وهوایی تشویق شوند.»

دونالد ترامپ بار‌ها این مفهوم که افزایش دمای کره زمین کارِ انسان است را انکار کرده و توافقنامه تغییرات آب‌وهوایی پاریس را «توطئه چین» خوانده است. از همین رو تصویر او برای بنای یادبود یخی که با افزایش گرما از بین خواهد رفت، انتخاب شده است.

تاکنون هیچ مکان مشخصی برای «ترامپ‌مور» تعیین نشده، اما پریتو «ایسلند» و «گرینلند» را به عنوان گزینه‌های احتمالی اعلام کرده است. انتظار می‌رود چندین مجسمه ساز روی یخ در این پروژه مشارکت داشته باشند.

علاوه بر این، این کمپین قصد دارد از روند ساخت و ساز سردیس یک مستند بسازد تا اهمیت مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی را پررنگ‌تر نشان دهد. اگر این گروه در پروژه خود موفق شود، یک دوربین برای ضبط روند تولید این اثر نمادین نصب خواهد شد.

در یادبود ملی کوه راشمور در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا چهره چهار تن از مشهورترین روسای جمهور آمریکا (آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون و جرج واشینگتن) ثبت شده است. این کوه نمادی سمبلیک برای آمریکا است و سالانه بیش از دو میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

 

برخی از طرفداران ترامپ معتقدند او نیز استحقاق دارد تصویرش در راشمور حک شود.

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌زاده نوازنده و مدرس تمبک، دف و سازهای کوبه‌ای ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

جسخنرانی مهران امیراصلانی نوازنده و مدرس موسیقی، نمایش مستندی از زندگی شایان یزدی‌زاده و نمایش کلیپی از فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی از بخش‌های این برنامه است.

گروه‌نوازی تمبک، گروه «زمان» به سرپرستی محمود جعفری، هم نوازی و ساز و آواز مظفر شفیعی (آواز)، سعید آذرنوش (تار)، امین پرویززاده (کمانچه)، هم نوازی و ساز و آواز پوریا اخواص (کمانچه و آواز)، نازنین پدر ثانی (تمبک)، امیر طاهری (سه‌تار)، تک نوازی تار توسط پانیذ مجاهدنیا، همنوازی و ساز و آواز یمین غفاری (تار)، سعید فهیمی (نی)، مهران امیراصلانی (تمبک)، حسین علیشاپور (آواز) اجراهای موسیقایی این ویژه برنامه را تشکیل می دهند.

شایان یزدی‌زاده (زاده ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۶ و درگذشته در یکم فروردین ۱۴۰۳) نوازندگی را از ۱۰ سالگی با ساز تمبک آغاز کرد و زیر نظر استادانی همچون مهران امیراصلانی، کامبیز گنجه‌ای، پژمان حدادی و ارژنگ کامکار به فراگیری این ساز پرداخت و از سال ۱۳۸۵ ساز تار را نزد عرفان گنجه‌ای و آیدین علیانسب فرا گرفت.

این هنرمند فقید با گروه‌های مختلفی از جمله آوای رود، بیان(شورانگیز)، باشا و ایل به عنوان نوازنده تمبک همکاری داشته و کنسرت‌های متعددی با علیرضا قربانی، سالار عقیلی، سینا سرلک و علی رستمیان اجرا کرده است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

کد خبر 6090251 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟