Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:34:47 GMT

روحاني به ماهاتيرمحمد تبريک گفت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۲۶۴۵

روحاني به ماهاتيرمحمد تبريک گفت

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رئيس جمهوري در پيامي به ماهاتير محمد، انتخاب وي به عنوان هفتمين نخست وزير مالزي را تبريک گفت و ابراز اطمينان کرد روابط دو کشور در راستاي اتحاد و وحدت امت اسلامي بيش از پيش گسترش خواهد يافت.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، در پيام تبريک دکتر حسن روحاني خطاب به ماهاتير محمد آمده است: برگزاري چهاردهمين انتخابات پارلماني مالزي و انتخاب جناب عالي بعنوان هفتمين نخست وزير مالزي را صميمانه تبريک مي گويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس جمهوري در اين نامه تاکيد کرد: اطمينان دارم که در دوره آتي رياست جناب عالي، روابط دو کشور همانند دوران قبل روند رو به رشد خود را طي نموده و همکاري در بخشهاي مختلف دوجانبه و نيز در راستاي اتحاد و وحدت امت اسلامي بيش از پيش گسترش خواهد يافت.
روحاني در اين پيام سلامتي و موفقيت ماهاتير محمد و رفاه و سربلندي ملت مالزي را از درگاه خداوند آرزو کرد.
ماهاتير محمد 93 ساله، سياستمدار کهنه کار و رهبر ائتلاف اميد مالزي در رقابتي حساس و تاريخي با ائتلاف حزب حاکم باريسان نشنال توانست در چهاردهمين انتخابات سراسري مالزي پيروز شود. وي با شرکت در کنفرانسي خبري که رهبران اين ائتلاف در آن حضور داشتند، خود را نخست وزير هفتم مالزي معرفي کرد.
بر اساس گزارش هاي منتشره ،ائتلاف اميد به رهبري ماهاتير محمد توانسته است 113 کرسي از 222 صندلي مجلس نمايندگان را به خود اختصاص دهد. ائتلاف جبهه باريسان نشنال به رهبري نجيب تون رزاق 79 صندلي، حزب مستقل پاس به رهبري عبدالهادي آونگ 18 صندلي و ساير احزاب نيز 12 کرسي را به خود اختصاص دادند.
سيام**2021**1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در پیام حسین امیرعبداللهیان آمده است: فرارسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیرامور خارجه تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است.

امیرعبداللهیان افزود: شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز معلم ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس نوشته تبریک
  • پیام تبریک روز معلم + پوستر و عکس نوشته
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • پیام تبریک روز کارگر ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری
  • عکس‌| پیام تبریک بیرانوند برای قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی غرورانگیز تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت