Web Analytics Made Easy - Statcounter

احتمال شل شدن پوست در افرادی که بیش از حد لاغر و چاق می‌شوند و یا رژیم‌های طولانی مدت و سختی می‌گیرند، بیشتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

راه درمان درد فک 

برخی از افراد با درد در ناحیه فک مواجه می‌شوند؛ درد فک به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضربه به دندان و فک، استرس و اضطراب، قرارگیری نامناسب دندان‌ها از عواملی هستند که موجب درد فک می‌شوند.

در صورتی که با این درد مواجه شدید، استفاده از کیسه آب گرم می‌تواند راهکار مناسبی باشد، پرهیز از مصرف آدامس، غذا‌های سفت از دیگر راه‌های برطرف کردن درد فک هستند.

آمبولی چیست؟

احتمالا تاکنون نام آمبولی را شنیده اید؛ حبس هوا، لخته خون یا گیر کردن توده چربی در رگ‌های خونی را آمبولی می‌گویند. 

مشکلات فوق در رگ‌های اطراف ریه هم بروز پیدا می‌کنند که به آن آمبولی ریه می‌گویند؛ درد قفسه سینه، تنگی نفس، درد هنگام نفس کشیدن و خلط‌های خونی از نشانه‌های آمبولی ریه می‌باشند.

روش‌های درمان کمردرد

کمر درد یکی از مشکلاتی است که برخی افراد با آن مواجه‌اند، کمر درد گاهی می‌تواند به طور کامل فعایت‌های روزانه فرد را دچار اختلال و او را به اصطلاح زمین گیر کند.

شاید بتوان گفت که ورزش کردن بهترین راه برای رفع کمر درد است؛ نرمش، حرکات کششی و یوگا از بهترین فعالیت‌های ورزشی برای درمان کمردرد هستند.

البته ورزش با متعادل نگه داشتن وزن افراد و جلوگیری از چاقی می‌تواند یک راه موثر در پیشگیری از کمردرد هم باشد.

رعایت وزن مناسب، پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین، رعایت نحوه مناسب نشستن و ورزش کردن از راه‌های پیشگیری از کمردرد هستند.

چطور از شل شدن پوست جلوگیری کنیم

پوست بدن با گذشت سن افراد به تدریج شادابی خود را از دست می‌دهد که چین و چروک و شل شدن پوست از مواردی هستند که معمولا بعد از میان سالگی بوجود می‌آیند.

متخصصان پوست و مومعتدند با رعایت برخی نکات می‌توان زمان شل شدگی پوست را به تعویق انداخت، به نظر این متخصصان، رژیم غذایی در شل شدن پوست نقش دارد؛ احتمال شل شدن پوست در میان افرادی که بیش از حد لاغر و چاق می‌شوند و یا رژیم‌های طولانی مدت و سختی می‌گیرند بیشتر است.

خودداری از مصرف دخانیات، مصرف ویتامین‌های گروه B، A و C و قرارنگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید از راه‌های حفظ شادابی و نشاط پوست و جلوگیری از شل شدن پوست است.

ارتباط مجاری تنفسی و رگ‌های بینی با غدد ترشح کننده اشک 

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که با ضربه خوردن به بینی شک از چشمانتان سرازیر شده است؛ واقعا چه ارتباطی بین بینی و اشک چشم وجود دارد.

مجاری تنفسی و رگ‌های بینی با غدد ترشح کننده اشک با یکدیگر در ارتباط هستند، به همین خاطر ضربه به بینی یا تماس یک شی خارجی به آن موجب اشک ریختن می‌شود.

از سوی دیگر بینی در میان صورت قرار گرفته است و اعصاب حسی در صورت بسیار متمرکز هستند، در حقیقت تراکم سیستم عصبی در صورت بیش از هر نقطه دیگری از بدن است.

 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، پس از اعلام حادثه غرق شدگی یک بانوی ۵۶ ساله در استخر خانگی در اصفهان نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پی از امدادهای اولیه مصدوم را به بیمارستان الزهرا منتقل کردند.

براین اساس همچنین در پی گزارشی از حادثه غرق شدگی در رودخانه زاینده رود در محدوده فلاورجان دو دختر ۱۵ ساله، نیروهای فوریت پزشکی با محل حادثه اعزام شدند و دومصدوم را پس از احیا به بیمارستان امام خمینی فلاورجان منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند