Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:33:48 GMT

افزایش ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی در دزفول

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۳۵۲۶

افزایش ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی در دزفول

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال الدین برفر، مدیر آبفا دزفول  گفت: احداث و بهره برداری از2 مخازن 30 هزار متر مکعبی ذخیره آب گامی اساسی در راستای طرح جامع آبرسانی دزفول با چشم انداز سال 1425 است که با بهره برداری از 10 حلقه چاه جدید 35 درصد به ظرفیت منابع تولید آب این شهرستان افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:تعداد چاه‌های تامین کننده آب این شهرستان  با بهره برداری از چاه های جدید به 38 حلقه افزایش یافت که 460 میلیارد ریال برای حفر و تجهیز 10 حلقه چاه جدید و نیز 11 کیلومتر خط انتقال بین آن ها هزینه شده است.

مدیر آبفا دزفول عنوان کرد: تا افق سال 1425 به میزان 60 درصد منابع تولید آب دزفول از طریق چاه و 40 درصد دیگر از محل تصفیه خانه در بالادست رودخانه دز تامین خواهد شد و مطالعات تصفیه خانه آب آشامیدنی دزفول انجام شده و این طرح مهم ملی در مرحله تملک زمین است.

وی به مهمترین طرح های در دست اجرا و پیگیری در بخش فاضلاب در دزفول نیز اشاره کرد و گفت: با عقد قراردادی 280 میلیارد ریالی پروژه فاضلاب خیابان شریعتی دزفول حد فاصل 45 متری فتح المبین و پیام آوران به سمت شمال وارد گام اجرایی شده که با احداث 40 کیلومتر شبکه فاضلاب هشت هزار انشعاب واگذار می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، سیدباقر موسوی فخر شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ثبت بیش از ۱۷۵ میلیمتر بارندگی در ۲ روز آورد آبی به مراتب بیشتر از ظرفیت شبکه دفع آب‌های سطحی داشت که این موضوع موجب آب‌گرفتگی‌های گسترده در دزفول شد.

رئیس شورای شهر دزفول با تقدیر از حضور مسئولانه و جهادی تمام تیم‌های عملیاتی شهرستان برای کمک به مردم در بارندگی‌های شدید اخیر گفت: ۵۰۰ نفر از کارکنان و مدیران شهرداری دزفول مجاهدانه در میدان حضور داشتند که این تلاش ارزشمند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها به ویژه ناحیه مقاومت بسیج، تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش، آبفا، هلال احمر، پرسنل و کارگران شهرداری، گروه‌های مردمی و حتی خودرو سواران آفرود و اهالی و ساکنان مناطق آبگرفته در ایام بارندگی برای کمک به مردم، بیرون کشیدن خودروهای گرفتار از معابر دچار آب‌گرفتگی و همچنین تخلیه آب منازل با تمام توان وارد میدان شدند و نتیجه این همدلی بازگشت شهر به شرایط عادی در کمترین زمان ممکن با وجود حجم بی سابقه باران بود.

رئیس شورای شهر دزفول با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی «هموطنز» با محوریت دزفول گفت: این شورا نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی برای معرفی دزفول و معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل آن در سطح ملی موافق است ولی انتظار می‌رود تا این برنامه‌ها هدفمند و شفاف باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری دزفول برای برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع ضروری است تا این مورد در کمیسیون فرهنگی به طور تخصصی بررسی و پس از بررسی ابعاد مختلف و دستاوردهای آن برای دزفول، در صحن علنی تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 6097709

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند + فیلم
  • سد دز سرریز شد/ بوستان های ساحلی دزفول غرق شدند