Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران روسیه و آلمان طی یک گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا از برجام تاکید کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، کاخ کرملین از گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان در زمینه خروج آمریکا از برجام خبر داد.

براساس گزارش رسانه های روسی، ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل در این گفت‌وگو بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان گفت: خروج واشنگتن از برجام به مساله اعتماد در نظم جهانی آسیب وارد کرد. وی همچنین تاکید کرده است که نیاز است با ایران در زمینه چگونگی حفظ برجام بدون آمریکا مذاکره کنیم.

 صدر اعظم آلمان روز گذشته نیز با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ در زمینه خروج از برجام تأکید کرده بود که اروپا دیگر نمی‌تواند برای تأمین امنیت به ایالات متحده «متکی» باشد و باید خود برای تأمین امنیت تلاش کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در اظهاراتی که به عنوان کنایه به همتای آمریکایی‌اش تعبیر شده، گفت نمی‌توان اجازه داد که برخی کشورها فرمان دیپلماسی کشورهای اروپا را به دست گیرند.

اظهارات ماکرون و مرکل دو روز پس از آن مطرح شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با رد درخواست کشورهای اروپایی، رسما به حضور واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران پایان داد. کشورهای اروپایی می‌گویند برجام برای «امنیت اروپا حیاتی» است و اتحادیه اروپا «هرآنچه لازم باشد» برای حفظ این توافق انجام می‌دهد. این در حالی است که آمریکا ضمن خروج از برجام، تمام تحریم‌های یکجانبه رفع شده ذیل این توافق را احیا کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنگلا مرکل روسیه فرانسه ولادیمیر پوتین برجام صدراعظم آلمان امانوئل ماکرون توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

کد خبر 6089280

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»