Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله  محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، گفت: علمای اسلام، در طول تاریخ، بزرگترین خدمات را به جهان بشریت ارائه کردند.

وی افزود: در هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام، بر طلب و گسترش علم توجه و سفارش نشده است؛ پایه اسلام بر علم و دانش است؛ علم در اسلام دارای جایگاه ویژه ای است که اگر بخواهیم به ابواب مختلف آن توجه کنیم، آن را می توانیم از آیات الهی بیابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: در این بین پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) او از پیشگامان اصلی در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بوده اند که در این عرصه امام علی(ع) پیشتاز این امر است.

وی گفت: این گسترش علمی تا زمان امام جعفر صادق(ع) نیز توسعه یافت تا اینکه در این زمان، مکتب امام جعفرصادق(ع) به بزرگترین مکتب علمی جهان اسلام مبدل می شود.

آیت الله اراکی با اشاره به نقش علمای شیعه در توسعه علوم اسلامی بیان کرد: قطعا منکر تلاش های علمای اهل سنت در این بین نیستیم، ولی شاگردان مکتب اهل بیت(ع) نقشی عظیم در ایجاد علوم و گسترش این علوم در عرصه های مختلف داشتند.

کد خبر 4293559 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله اراکی شیعه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی معرفی کتاب امام زمان حضرت مهدی عج نمایشگاه کتاب تهران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه فلسفه قرآن مهدویت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مسابقات قرآنی شیعه قرآن کریم شهید مطهری کنفرانس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است