Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@06:21:23 GMT

آمريکا بايد تاوان خروج از برجام را پس دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۴۳۲۴

آمريکا بايد تاوان خروج از برجام را پس دهد

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- امام جمعه ملاير گفت: دوران امضا کردن يک قرارداد بين المللي و زير پا گذاشتن آن گذشته و آمريکا بايد تاوان خروج خود از توافق بين المللي برجام را پس دهد و به طور قطع اينگونه خواهد شد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراري در خطبه هاي عبادي و سياسي نماز جمعه ملاير در مسجد جامع اين شهر اظهار کرد: شوراي امنيت و آژانس بين المللي انرژي هسته اي بايد ورود و به آمريکا تاکيد مي کرد که بايد در توافق برجام به تعهدات خود پاي بند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه ملت ايران مقابل اين اقدام آمريکا مي ايستد افزود: آمريکا که برجام نمادين را پاره و به روي آن تف انداخت و نقض عهد کرد، بايد بداند که در منطقه و فرا منطقه اي تاوان سختي را پس خواهد داد.
حجت الاسلام برقراري بيان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها هشدار دادند که آمريکا هيچگاه قابل اعتماد نيست و اين بيان رهبري به عنوان آيات وحياني نظام اسلامي است و بايد فصل الخطاب تلقي شود.
وي تاکيد کرد: آمريکا اجازه ندارد با امضاي يک قرارداد بين المللي، همه محدوديت ها را عليه ايران تحميل کند و سپس آن را زير پا بگذارد.
خطيب جمعه ملاير گفت: پس از خروج آمريکا از برجام، سه کشور اروپايي اگر دم از ماندگاري در برجام مي زنند، بايد صداقت خود را نشان دهند و از آمريکا پاسخ بخواهند.
حجت الاسلام برقراري با بيان اينکه طبق تاکيدات رهبر معظم انقلاب خيلي به طرف هاي اروپايي هم خوش بين نيستيم تاکيد کرد: در اين راستا مسئولان نظام بايد با کارشناسي و دورانديشي از موضع اقتدار وارد شوند و بدانند که مردم و نظام پشتيبان آنها هستند.
وي با تاکيد بر اينکه مسئولان بايد روي قولشان مبني بر خروج از ان پي تي بايستند اظهار کرد: مسئولان نظام جمهوري اسلامي بايد يک تضمين محکم و قطعي از طرف هاي اروپايي برجام بگيرند.
وي خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از اين حرکت آمريکا اين است که محکم مقابل آنها بايستيم و بدانيم که با کد خدا نمي توان به مقصد رسيد، بلکه با خدا مي توان به مقصد رسيد.
حجت الاسلام برقراري از بازاريان درخواست کرد: خواسته و ناخواسته آب به آسياب کاخ سفيد نريزيد و مردم را نترسانيد، چراکه هيچ اتفاق خاصي نيفتاده و همان آرامش قبلي بايد در بازار حفظ شود.
وي با بيان اينکه مسئولان پيش بيني هاي لازم را براي پس از برجام انديشيده اند افزود: مردم بايد بدانند که يکي از اهداف آمريکا براي خروج از برجام ايجاد دودستگي در کشور است که بايد وحدت و همدلي خود را زير سايه رهبري حفظ کنيم.
وي تاکيد کرد: مجلس شوراي اسلامي بايد اهرم هاي فشار عليه آمريکا را در مجلس به عنوان قانون مصوب و دولت را ملزم به اجراي اين قانون کند تا دنيا بداند که جمهوري اسلامي ايران نيازي به آمريکا ندارد.
وي در بخش ديگري از خطبه هاي خود بر لزوم حمايت از کالاي ايراني تاکيد کرد و گفت: مسئولان بايد با حمايت از توليدکنندگان و کارفرمايان، تبليغات گسترده اي براي توليد داخل داشته باشند و قدرت خريد مردم براي کالاي داخلي را افزايش دهند، در حاليکه مردم نيز بايد تعصب ويژه اي به توليدات داخل داشته باشند.
حجت الاسلام برقراري همچنين با اشاره به روز خانواده، حفظ کانون مقدس خانواده را وظيفه سنگيني بر دوش والدين و مربيان امور تربيتي دانست و بيان کرد: حفظ خانواده از ناهنجاري ها، چالش هاي فرهنگي، ناتوي فرهنگي و هجمه هاي فرهنگي از واجبات است و والدين بايد فرزندان خود را از خطرهاي فضاي مجازي آگاه کنند.
به گزارش ايرنا، نمازگزاران ملايري در محکوميت مواضع خصمانه آمريکا و خروج يک طرفه آنها از توافق بين المللي برجام، پس از اقامه نماز جمعه مسير مسجد جامع تا ميدان امام خميني(ره) اين شهر را راهپيمايي کردند.
**خروج آمريکا از برجام بدعهدي او را ثابت کرد
امام جمعه نهاوند گفت: خروج آمريکا از برجام نشان داد که اين کشور قابل اعتماد نبوده و همان گونه که رهبري انقلاب فرمودند:آمريکا رژيم بدعهدي است که نمي توان به او اعتماد کرد.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام عباسعلي مغيثي نيا در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه نهاوند افزود: آمريکا با ايران دشمني ديرينه اي دارد و از گذشته ضربات زيادي به ما زده و اين دشمني ها با وقوع انقلاب اسلامي بيشتر شده است.
وي گفت: ما از دشمن چيزي جز دشمني نبايد انتظار داشته باشيم لذا براي گرفتن حقمان بايد در برابر اين نظام زياده خواه ايستادگي کرده و با اقتدار حقوقمان را بگيريم.
امام جمعه نهاوند با اشاره به اينکه با آمريکا و صهيونيست جز با زبان زور نمي توان حرف زد افزود: آنها از گرگها درنده تر هستند لذا اگر قدرت و زور ما را ببينند از ما حساب خواهند برد و آن موقع است که با ما کاري نخواهد داشت.
وي با بيان اينکه آمريکا مي خواهد ايران کشوري حرف شنو از او باشد افزود: ايران همانند عربستان زير بار ذلت نمي رود و همين مساله باعث عصبانيت و تداوم دشمني آمريکا با نظام اسلامي ايران است.
حجت الاسلام مغيثي نيا با تبريک پيروزي حزب الله لبنان در انتخابات اخير مجلس گفت: اين پيروزي ضربه محکمي به اسرائيل بود که اميدواريم با تداوم اين موفقيتها طومار رژيم اسرائيل براي هميشه پيچيده شود.
خطيب جمعه نهاوند رژيم صهيونيستي را نظامي در حال سقوط خواند و گفت: شواهد نشان مي دهد که اسرائيل در سراشيبي سقوط قرار گرفته و موجوديت او به خطر افتاده لذا به دست و پا افتاده و کارهاي جنون آميز مي کند.
امام جمعه نهاوند با اشاره به شعار حمايت از توليدات داخلي گفت: براي حمايت از توليد کالاي داخل بايد با قاچاق کالا مبارزه و جلوي فسادها نيز گرفته شود.
وي افزود: مردم براي حمايت از کالاي ايراني نبايد کالاي خارجي که مشابه آن در کشور است خريداري کنند و از سوي ديگر دولت و ديگر نهادهاي کشور هم مصارف مورد نياز خود را از توليدات داخل تامين کنند.
دونالد ترامپ که از بهمن سال 1395 به عنوان رئيس جمهوري آمريکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم ارديبهشت ماه خروج از اين توافق بين المللي را اعلام کرد.
7525/7528/2087
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه به پرونده تخلف فروشگاه مواد غذایی برای ثبت نکردن انواع مواد غذایی و بهداشتی به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در سامانه جامع انبارها رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و استعلام اداره کل صنعت، معدن و تجارت با توجه به اختلاف آمار در سامانه و مغایرت‌های موجود، اتهام انتسابی را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال به جزای نقدی محکوم کرد.

شاهی در تشریح جزئیات این پرونده، گفت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از مرکز فروشگاه مواد غذایی این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 6091008

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه