Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان به تازگی موفق به تکمیل و توسعه نوعی فناوری پیشرفته شده اند که به افرادی که از پروتز‌های بیونیک استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد فرمان‌های حرکتی را تنها با استفاده از قابلیت ذهنی خود به پروتز انتقال دهند.


درجدیدترین آزمایش، کارشناسان دستی بیونیک را برای مردی که ازبدو تولد فاقد دست بود نصب کردند، این پروتز دارای ۴ انگشت و یک انگشت شست است و به وسیله افکار فرد کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیمار می‌تواند با استفاده از افکار خود پروتز را جابه جا کند یا حتی صورت خود را لمس کند، برداشتن و گذاشتن اشیا نیز از جمله دیگر قابلیت‌هایی که پروتز دارد.

کارشناسان اعتقاد دارند دستیابی به موفقیت در کنترل پروتز‌ها با استفاده از افکار می‌تواند سبب تحولی درساخت پروتز‌های بیونیک و کمک به بیماران معلول درسراسر جهان شود.

این آزمایش منحصربه فرد در بیمارستان ملی قرقیزستان در شهر بیشکک این کشور انجام شده است.


پروتز‌های مصنوعی به بخش‌های مختلفی ازبدن انسان که دچارمعلولیت است متصل می‌شوند و به او اجازه انجام برخی کار‌ها را می‌دهند.

پروتز‌های ساده مانند پا یا دست مصنوعی قابلیت خاصی ندارند و بیشتر برای کمک به حرکت فرد یا بهبود وضع ظاهری فرد مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما پروتز‌های بیونیک دارای سیگنال‌های الکتریکی هستند که به وسیله عصب‌های موجود دربدن انسان شناسایی و با استفاده از رایانه به زبان کامپیوتر برای دگرگون شدن وضعیت ترجمه می‌شوند.


برای استفاده از حسگر‌های بیونیک، فرد باید پس از پوشیدن پروتز و نصب آن به بدن، درباره حرکت‌های مختلف فکر کند و این سبب می‌شود تا دستگاه دروضعیت مورد نظر فرد قرار بگیرد.

به طور مثال درباره خم شدن بازو فکر کند تا بازوی فرد خم شود. کارشناسان امیدوارهستند درمراحل بعدی بتوانند دگرگون کردن وضعیت پروتز را با استفاده از تفکر ناخود آگاه فرد امکان پذیرکنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

نسل جدید پروتزها با قابلیت خواندن فکر به بازار آمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبارعلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!

بنابراین برنامه‌ریزی مستقیماً در واتساپ، بدون نیاز به نصب برنامه‌های جداگانه، آسان‌تر خواهد بود، صرف نظر از اینکه در حال تنظیم یک جلسه مجازی یا شام تولد یا هر چیز دیگری هستید. هرکسی می‌تواند رویدادی ایجاد کند که دیگران بتوانند در یک چت گروهی به آن پاسخ دهند تا کل گروه بدانند چه کسی می‌آید و چه کسی نمی‌آید. رویداد‌ها همچنین در صفحه اطلاعات هر گروه فهرست می‌شوند و کسانی که می‌روند، هنگام نزدیک شدن به رویداد، اعلان دریافت می‌کنند.
واتس اپ همچنین این قابلیت را برای شما اضافه می‌کند که به اطلاعیه‌های ادمین‌ها پاسخ دهید. این پاسخ‌ها با هم گروه‌بندی می‌شوند و به حداقل می‌رسند و به شما این امکان را می‌دهند که ببینید دیگران در متن چه گفته‌اند. اعلان‌های چنین پاسخ‌هایی برای همه بی‌صدا می‌شوند تا به یک آزار بزرگ تبدیل نشوند.

منبع: خبر آنلاین

tags # واتس‌آپ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • مژده آنچلوتی به رئالی‌ها: کورتوا در ترکیب اصلی!
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود