Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@23:17:51 GMT

مسئولان از بدعهدی آمریکا در برجام درس بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۴۸۶۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام مختاری امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند گفت:تلخ تر از خروج آمریکا از برجام، این است که آمریکایی ها در طول دو و نیم سال اجرای برجام، ما را بازی دادند.
خطیب موقت جمعه بیرجند با بیان اینکه کام رهبری و مردم از این بازی دادن تلخ است افزود:آمریکا ظاهرا در برجام بود اما به هیچ تعهدی عمل نمی کرد که این تلخ تر از خروزج از برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام مختاری گفت:با خروج آمریکا از برجام، تکلیف ما روشن شده است و برای دولتها و ملتهای منطقه این بدعهدی آمریکا روشن شد.
وی افزود:البته خروج رسمی آمریکا از برجام، برای ما غیر منتظره نبود و رهبر معظم انقلاب از سال 1382 هشدار می دادند که انرژی هسته ای بهانه غربی هاست و به دنبال مذاکره برد-برد نیستند.
خطیب موقت جمعه بیرجند با بیان اینکه این بازی 5 ساله، قابل پیش بینی بود گفت: امیدواریم برخی مسئولان که دنیای غرب الگوی آنهاست، بیدار شوند و از 5 سال گذشته درس بگیرند.
حجت الاسلام مختاری افزود:قضیه بدعهدی آمریکا، توحش فرهنگی و اخلاقی دنیای غرب و به ویژه آمریکای مستکبر را نشان داد و معلوم شد که تمام شعارهای حقوق بشری آنها، پوچ و تو خالی است.
وی تاکید کرد: آنها به دنبال سلطه و چپاول و غارت اموال ملتها هستند و حقوق بشر برای آنها بهانه است و گرنه این بداخلاقی زشت را نمی کردند.
خطیب موقت جمعه بیرجند با بیان اینکه فقط آمریکا نیست که گرفتار این توحش است و اروپا هم شریک آمریکاست افزود: اروپا با این خونسردی که در برابر پیمان شکنی آمریکا نشان داد، نقض عهد آمریکا را تایید کرد که به نظر می رسد این یک جنگ زرگری و توافق پشت پرده است.
حجت الاسلام مختاری گفت:به خیال خامشان تصور می کنند از یک طرف ایران را تحت فشار قرار دهند و تحریمها ادامه یابد و از طرف دیگر ایران را نسبت به تعهدات برجام، متعهد نگه دارند و امتیازات دیگری بگیرند.
خطیب موقت جمعه بیرجند با بیان اینکه بهره ما از برجام تقریبا هیچ و برای آنها همه چیز بود گفت: اروپایی ها می گویند باید ایران ازنظر نفوذ منطقه ای و توان موشکی کنترل شود که این نشان می دهد آنها با آمریکا شریک و هم پیاله اند.
وی با بیان اینکه اگر واقعا ایران از برجام خارج می شد، اروپایی ها همین برخورد را داشتند، افزود :این رسوایی بزرگ را آمریکا و اروپا بوجود آورد تا برای دولتها و ملتهای منطقه، ماهیتشان آشکار شود.
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ریشه تمام این بدعهدی ها و بهانه تراشی ها این است که آنها احساس کردند علیرغم امتیازاتی که در برجام گرفتند و به ما ندادند، به اهداف شوم شان نرسیدند، گفت:هدف آنها از توافق برجام، تضعیف ایران و کاهش نفوذ منطقه ای بود، اما دیدند با برجام این اتفاق نیفتاد.
خطیب موقت جمعه بیرجند افزود:خوشبختانه ایران هم اکنون محور مقاومت در منطقه قرار گرفته است و با شکست داعش، آمریکا و متحدانش را شکست دادیم و در عراق،سوریه،فلسطین و یمن بیشترین نفوذ را داریم.
حجت الاسلام مختاری گفت:آمریکا تن به این فضاحت اخلاقی داد تا قدری از زخم هایی که از ملت ایران برداشتند، التیام پیدا کند.
وی تاکید کرد:چنانچه با برجام نتوانستید از نفوذ و اقتدار ما بکاهید، با خروج از آن هم نخواهید توانست.
خطیب موقت جمعه بیرجند با بیان اینکه جواب این در 40 سال گذشته روشن است چرا که ما ملتی هستیم که دارای فرهنگ غنی اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام است گفت:  زمانی که هنوز آمریکا در نقشه جهان نبود، ما با آمدن اسلام به ایران و آشنایی با قرآن و اهل بیت، غنی و قوی شدیم.
حجت الاسلام مختاری افزود:ما الگوهایی همچون امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسین(ع)،ابوالفضل العباس(ع) و زینب کبری(س) داریم و شیعه از تهدید و تحریم دشمن نمی هراسد.
وی با بیان اینکه ما ولایت فقیه و رهبری عالم و بصیر و الگوهای دیگری همچون شهید چمران،باکری،همت،بابایی،آوینی،حججی و بصیری پور و در کنار آن نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر،جمعیت 80 میلیونی،سرزمین چهار فصل و منابع زیر زمینی و رو زمینی داریم افزود: هیهات که این ملت با این همه داشته های مادی و معنوی، ذلیل و اسیر آمریکا و اروپا شود.مرگ آری ولی ذلت هرگز.
حجت الاسلام مختاری خطاب به آمریکا و اروپا گفت:تا رمانی که نظام و ملت ما را به رسمیت نشناسید و دنبال تعامل برابر نباشید، هرگز دوباره پای میز مذاکره نخواهیم نشست.
وی گفت:  با خروج آمریکا از برجام، جای هیچ نگرانی نیست و دشمنان اسلام و انقلاب کوچکتر از آنند که ملتی ریشه دار را به زانو در آورند.
خطیب موقت جمعه بیرجند با بیان اینکه  نقاط ضعفی داریم که از درون است و درمانشان در خارج نیست، افزود: کلید حل مشکلات، در دستان آمریکا و اروپا نیست و درمان دردهای ما، به فعلیت رساندن و استفاده درست از داشته هاست.
حجت الاسلام مختاری گفت: خوشبختانه امروز اکثریت جامعه ما انسانهای آزادیخواه،عدالت طلب،مومن و انقلابی هستند و اگر همت کنیم، چنانچه 40 سال مقاومت کردیم، از حالا هم همین راه سرخ شهیدان ادامه خواهد داشت.
خطیب موقت جمعه بیرجند همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان افزود: فلسفه روزه و فرصتی که رب العالمین در اختیار ما قرار داده است، پرورش جان و آبادانی آخرت است.
حجت الاسلام مختاری افزود:انسانهایی می توانند فلسفه روزه را درک کنند که به انسانیت خودشان و آخرت باور داشته باشند که فقط در پرتو بندگی و قرب خداست که روح، قوی و غنی می شود و توشه آخرت، همین روزهای داغ و بندگی است.
وی بر استفاده از ظرفیتهای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود:روزه گرفتن تنها به نخوردن و خودداری از مبطلات خلاصه نمی شود و انسان مومن باید خود را با ظرفیتهای فراوان انس با قرآن، سحر خیزی ، مناجات شبانه و استفاده عملی از مجالس علمی این ماه  به فضیلت برساند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نمازجمعه بدعهدی آمریکا خروج از برجام خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهاجرین پیامک سامانه سهما را جدی گرفته و در اسرع وقت مواد درخواستی این پیامک را تکمیل و ارسال کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است. از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت‌نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا تاریخ 1403/02/14 کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد نمایید.عدم اقدام به منزله عدم حضور تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به شما تعلق نمی گیرد».

سامانه هوشمندی به نام اختصاری سهما برای ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در ایران ایجاد شده الست.

شروع ثبت‌نام دانشجویان و مهاجرین خارجی در سامانه "سهما"فرصت دوباره به دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در سامانه "سهما"مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سامانه سهما تمدید شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • تبریک عاشقانه به مناسبت تولد بهرام رادان + عکس
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود