Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@17:18:44 GMT

ارتقای و‌ضعیت راه‌های ارتباطی در اربعین امسال

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۵۳۳۵

رویداد۲۴-در نشست هماهنگی سفرهای اربعین اعلام شد: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده‌، اولویت‌بندی تکمیل پروژه‌های عمرانی و راهداری و در نظر داشتن شرایط اعتباری، آرامش خاطر زائران فراهم شود.​با حضور دو معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان‌های خوزستان‌، ایلام و کرمانشاه، برنامه‌های سفر زائران مراسم اربعین حسینی برای سال جاری تصمیم‌سازی شد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علیرضا محفوظی، معاون وزیر راه و شهرسازی در امور حقوقی‌، امور مجلس و استان‌ها،‌‌ اظهار داشت‌: موضوع آگاه‌سازی و فرهنگ سازی در بین هموطنان برای انتخاب دقیق مسیر و مدیریت زمان سفر جهت زیارت و حضور با نشاط در مراسم با شکوه اربعین از مسائل مهمی است که در سال جاری بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت‌.

‌وی نگاه همه جانبه مسئولان و مدیران در وزارت راه و شهرسازی به موضوع سفرهای اربعین را یک اصل مهم برشمرد و تصریح کرد‌: لازم است مدیران استانی با شفاف‌سازی برنامه‌ها و اقدامات نزد مقامات استان و مسئولان محلی برای اخذ اعتبارات سهم استان ویژه برنامه‌های اربعین تلاش جدی داشته باشند‌.

در ادامه این نشست، عبدالهاشم حسن‌نیا، ‌رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، تاکید کرد: مراسم اربعین‌ فرصتی مهم و ارزشمند‌ برای وزارت راه و شهرسازی و نیازمند هم‌افزایی بیشتر در بین واحدهای مسئول در این امر است.

وی اظهار داشت‌: در ایام تعطیلات نوروز حدود 8.5 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شد‌ند که این آمار در سطح کل کشور را شامل می‌شود در حالی که در مراسم با شکوه اربعین هموطنان زائر از کل کشور همچنین زائرانی که از کشورهای همسایه وارد میهن می‌شوند تا به زیارت بروند، از چهار پایانه مرزی جاده‌ای مهران‌، شلمچه‌، چزابه و در سال جاری همچنین از مرز خسروی تردد خواهند داشت که قطعاً نیازمند هماهنگی‌های گسترده و لازم و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای که ریاست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین را نیز عهده دار است همچنین از تلاش برای ارتقاء وضعیت راه‌های ارتباطی و شرایط حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال‌های قبل با هماهنگی سایر نهادها و مسئولان استانهای مربوطه خبر داد.

وی گفت‌: بدون تردید با برنامه‌ریزی دقیق زمانبندی شده‌، اولویت بندی توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی و راهداری و در نظر داشتن شرایط اعتباری برای آرامش خاطر زائران عتبات عالیات و انجام مراسمی باشکوه در اربعین سال جاری از هم اینک تلاش جدی در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آغاز شده است‌.

حسن‌نیا ضمن اعلام آمادگی همه شرکت‌ها و فعالان بخش مسافری حمل و نقل جاده‌ای برای ایام اربعین‌، بر استمرار جلسات هماهنگی با نهادهای دست اندرکار و اعضای اصلی کمیته حمل و نقل و سوخت‌، همچنین بازدیدهای میدانی از مناطق چهارگانه پایانه‌‌های‌ مرزی تاکید کرد‌./روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمورباقری افزود: در سال گذشته سه میلیون و ۶۶۷ هزار و۵۵۷ تن کالا با ۲۴۵ هزار و ۳۴۴ سفر باری از مبدأ شهرستان‌های استان جابه جا شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای حمل شده طی این مدت از استان، سیمان، فرآورده‌های نفتی و آرد بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: از این میزان حجم کالای جابه جا شده، دو میلیون و ۹۵۸ هزار ۷۶۹ تن درون استانی و ۷۰۸ هزار و ۷۸۸ تن کالا به مقصد برون استانی بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه پایانه بار ،۷۶ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از ۱۰ هزار راننده باری و بیش از نه هزار ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره‌کل اطلاع دهند.

کد خبر 6090595

دیگر خبرها

  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال