Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@01:31:29 GMT

زاهدان| وقتی ۱۰ ساعت آب تصفیه شده زاهدان هدر می رود+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۵۷۷۲

زاهدان| وقتی ۱۰ ساعت آب تصفیه شده زاهدان هدر می رود+فیلم

‍‍‍‍‍‍

در حالی خط لوله انتقال آب به محله "مهرشهر" زاهدان ساعت ۲ بامداد امروز آسیب دید و تا پیش از ظهر امروز آب آن هدر می‌رفت که شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می‌گوید در حداقل زمان ممکن مشکل خط را برطرف کرده است. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، یک شهروند خبرنگار کلیپی از هدر رفتن حجم وسیع آب شرب و تصفیه شده در یکی از محلات زاهدان منتشر کرد و گفت: 10 ساعت این آب هدر می رود ولی هنوز کسی موفق به مهار این آب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی میدانی خبرنگار تسنیم از محل حادثه نشان می دهد که از ساعت 2 بامداد امروز خط انتقال آب به محله بزرگ مهرشهر زاهدان به دلایل نامعلومی آسیب دیده و تا زمان انتشار کلیپ این حادثه یعنی قبل از ظهر امروز آب آن هدر می رفته است.

شاهدان می گویند هر چه تلاش کردند تا با سامانه 122 اتفاقات آب تماس برقرار کنند کسی پاسخگوی تماس آنها نبود و آب تا نزدیک ظهر امروز هدر می رفت، اما مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می گوید همان لحظه اتفاق و راس ساعت 2 بامداد ماموران آبفا در محل حاضر شدند.

اگرچه بین حرف های مردم، فیلم منتشر شده از حادثه و صحبت های شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تناقض وجود دارد اما پاسخگویی نامناسب مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب به خبرنگار تسنیم نکته دیگر این حادثه است. وقتی خبرنگار تسنیم علت خرابی و تاخیر در تعمیر خط لوله را از مدیر روابط عمومی این شرکت جویا می‌شود وی با لحنی دور از شأن یک مدیر روابط عمومی پاسخی غیرشفاف می‌دهد و از گفتن دلیل اصلی این حادثه طفره می‌رود و در واکنش به حرف‌های مردمی درباره این حادثه و تأخیر در جلوگیری از هدر رفت آب در گفت‌وگو عنوان کرد: ما کارمان را بلدیم، مردم چه می‌گویند؟!

اما در پایان تماس مشخص می‌شود که وی دلیل اصلی این حادثه را نمی‌دهد پاسخگویی را به بعد از پرس‌وجو درباره علت اصلی موکول می‌کند.

ورود آب به پارکینگ و زیرزمین آپارتمان‌ها

یکی از ساکنان مهرشهر که در آپارتمانی در نزدیکی محله حادثه زندگی می‌کند دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: حوالی ساعت 2 شب بود که صدای آب از خیابان به گوش رسید وقتی از طبقه بالا به خیابان نگاه کردم خیال کردم سیل آمده است.

وی ادامه داد: پارکینگ آپارتمان ما چون در زیرزمین ساختمان قرار دارد پر از آب شد. حجم آب آن‌قدر زیاد بود که چند کوچه اطراف را نیز در برگرفت. در قسمت انتهای مهرشهر به سمت شهرک صنعتی زاهدان نیز دریاچه‌ای از آب ایجاد شد.

یکی دیگر از اهالی مهرشهر نیز عنوان کرد: همان ساعت ابتدای جاری شدن آب با شماره اتفاقات آب تماس گرفتیم اما کسی جواب نداد. این تماس‌ها همچنان ادامه داشت اما هیچ‌کس پاسخگو نبود تا اینکه حدود ساعت 10 جریان آب قطع شد و پس از چند ساعت مقداری از آن در زمین فرو رفت و مابقی هم در گوشه و کنار ساختمان‌ها جمع شده است.

وی ادامه داد: از همان زمان جاری شدن آب در خیابان آب منازل هم قطع شد که امروز ظهر حوالی ساعت یک مجدد وصل شد.

یکی دیگر از اهالی نیز با انتقاد از پاسخگو نبودن اپراتور 122 به خبرنگار ما گفت: آب آن‌قدر شدت داشت که تا نزدیک صبح نتوانستیم از نگرانی بخوابیم تا زمان روشن شدن هوا با شماره اتفاقات آب تماس گرفتم اما کسی جواب نداد از طرفی خبری از مأموران اداره آب هم نبود.

از طرفی براساس مشاهدات خبرنگار تسنیم وجود آب باقی مانده از حادثه دیشب برای تردد ساکنان مهرشهر مشکلاتی را به وجود آورده بود.

چرا تعمیر خط آب لوله مهرشهر زاهدان 10 ساعت طول کشید؟

سلیمانی در تماس بعدی که با تغییر ادبیات وی در پاسخگویی نیز همراه است، درباره علت حادثه خط لوله آب مهرشهر گفت: این حادثه براثر خراب شدن شیرفلکه نصب‌شده بر روی خط لوله آبرسانی به مهرشهر رخ داد.

وی ادامه داد: ساعت 2 بامداد امروز متوجه حادثه شدیم که همان لحظه همکاران ما به مهرشهر اعزام شدند اما تا زمانی که تیم اتفاقات آب محل دقیق حادثه را شناسایی کردند حدود 45 دقیقه طول کشید.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان ادامه داد: طول خط آبرسانی به مهرشهر 17 کیلومتر است و به دلیل اینکه در این محل آب در سراشیبی و به صورت طبیعی جریان دارد، در این حادثه جریان آب آن‌قدر شدید بوده است که همکاران ما نمی‌توانستند هم‌زمان که شبکه آب از دست می‌دهد، همان لحظه هم عملیات امدادی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: برای همین مشکل همکاران ما در 4 کیلومتر بالاتر از محل حادثه شیر ایزوله‌ای را که بنا بر استانداردها آنجا نصب‌شده است را می‌بندند تا بتوانند پایین‌دست را تعمیر کنند. از زمانی که شیر ایزوله در بالادست بسته‌شده است تا زمانی که شبکه تخلیه‌شده است مقداری زمان برده و به‌محض آنکه شبکه تخلیه‌شده همکاران ما شیرفلکه آسیب‌دیده را نوسازی کردند و آب وارد جریان شده است.

عملیات امدادی در حداقل زمان ممکن اتفاق افتاد

سلیمانی بابیان اینکه این مشکل باعث شده تا مجموعه‌ای از مشترکین در محدوده مهرشهر و زیباشهر تحت تنش آبی قرار بگیرند، گفت: این حادثه که از ساعت 2 بامداد رخ داد تا ساعت 12 ظهر کاملاً رفع شد و جریان آب در لوله‌ها قرار گرفت اما به دلیل اینکه مصرف هم‌زمان روی شبکه داریم و مشترکین ابتدای شبکه آب برداشت می‌کنند و ما هم هم‌زمان در حال هواگیری شبکه بودیم کمی طول کشید تا شرایط به حالت عادی برگردد. اکنون نیز مشکل خاصی وجود ندارد فقط همکاران ما در حال هواگیری شبکه هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کلیه عملیات امدادی در حداقل زمان ممکن اتفاق افتاده است اما آنچه درباره تأخیر در برطرف شدن این حادثه گفته می‌شود ناشی از این است که در روز تعطیل مردم در خانه‌های خود این مشکل را بیشتر احساس کردند و اگر این مشکل در روزهای دیگر هفته اتفاق می‌افتاد این‌قدر برای مردم سخت نبود.

انتهای پیام/ ع

R7843/P1494/S6,65/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت ۱۲ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزارمی شود.

طی ۲۱ جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران ۲,۹ تن شمش مورد معامله قرار گرفته است.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌توانست تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

کد خبر 6092699 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • اعلام زمان پخش مناظرات انتخاباتی مشهد و کلات
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • زمان حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد