Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@09:43:20 GMT

لزوم توجه به کم آبی اصفهان در طرحهای جامع

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۶۶۶۵

لزوم توجه به کم آبی اصفهان در طرحهای جامع

مشکلات فعلی شهر اصفهان از قبیل کم آبی و آلودگی که وزیر راه و شهرسازی علت اصلی آن را کج مدرنیته و بی توجهی به توان اقلیمی این منطقه می داند، مدیریت شهری و مسوولان دولتی اصفهان را بر آن داشته تا برای هفتمین بار در طرح جامع اصفهان تجدیدنظر کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امروز در جریان سفر محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، نشستی با حضور او، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به منظور امضای تفاهم نامه بازنگری طرح جامع اصفهان به برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی در جریان این نشست گفت: طرح های جامع قبلی در زمان خود ویژگی‌های خوبی داشته، ولی درحال حاضر برای شهر اصفهان با وضعیت کنونی مناسب نیست. خوشبختانه با تفاهمی که امروز به امضاء می رسد و با تغییر در نظام طرح ریزی و برنامه ریزی بحث طرح جامع اصفهان اصلاح و تصویب خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح ۱۲ ماهه نهایی شود و همزمان نیز موارد تجدید نظر در استان پیش رود و در این راستا مرکزی برای تمرکز اطلاعات ایجاد شود.

همچنین حجت الله غلامی به طرحهای توسعه شهری اصفهان در سالهای ۱۳۳۷، ۱۳۵۰، ۱۳۶۷، ۱۳۷۵ و ۱۳۹۴ گفت: طرح های جامع، پاسخگوی نیاز مسائل امروز شهر نیست و با یک نگرش و رویکرد جدید و با شناسایی مسائل مهم شهر، ارتقاء کیفیت زندگی در فضاهای شهری حل خواهد شد که خوشبختانه با تفاهم نامه ای که تنظیم شده بخش عمده ای از مشکلات شهر و شهرداری مرتفع خواهد شد.

چهارم بهمن ماه ۱۳۹۶، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از بی توجهی به توان اقلیمی در طرحهای توسعه شهری گفته بود: اصفهان را مثال می زنم که وقتی با آمدن صنایع بزرگ شد قطعا پیش بینی نمی کردند که نتیجه این روند خشک شدن آب زاینده رود و مردن زندگی در کل شرق اصفهان باشد.

آخوندی با بیان اینکه اقلیم اصفهان توان چنین صنعتی را نداشت گفت: مدرنیته به دلیل ماهیت تکنیکی خودش دو حس به انسان می دهد که یکی اغواگرانه است و می گوید هر کاری را می توان با مدرنیته انجام داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اصفهان خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه نمک در دستور کار جدی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است. 

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب‌ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر همین اساس مقرر شده است پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد