Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-09@02:05:39 GMT

مهاجرت ۲۵۰۰ نفر از آمریکا به ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۶۷۲۴

به گزارش ایلنا به نقل از تجارت‌نیوز، آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن مربوط به سال ۱۳۹۵ است که توسط مرکز آمار ایران انجام و منتشر شده است. مروری بر جزئیات بخش مهاجرت در این سرشماری نشان می‌دهد که در مجموع طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ حدود ۱۱۱ هزار نفر به ایران مهاجرت کرده‌اند. از این تعداد ۷۰ هزار نفر محل اقامت قبلی‌ خود را افغانستان، حدود سه هزار نفر پاکستان، سه هزار و ۵۰۰ نفر امارات متحده عربی، بیش از شش هزار نفر عراق، هزار و ۷۰۰ نفر هند، دو هزار و ۳۰۰ نفر مالزی و هزار و ۴۰۰ نفر هم آلمان ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موضوع قابل توجه آن است که حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از این مهاجران به ایران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ محل اقامت قبلی خود را ایالات متحده آمریکا ثبت کرده‌اند و محل اقامت قبلی بقیه مهاجران به ایران هم یا «سایر کشورها» یا «اظهار نشده» عنوان شده است.

جزئیات بیشتر این سرشماری نشان می‌دهد از دو هزار و ۵۰۰ مهاجر از مبدا آمریکا به مقصد ایران هزار و ۳۰۰ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند.

همچنین این بررسی مبین آن است که هزار و ۵۰۰ نفر از این دو هزار ۵۰۰ نفری که از آمریکا به ایران آمده‌اند استان تهران را برای اقامت خود انتخاب کرده‌اند. پس از تهران، استان‌های فارس و اصفهان بیشترین مهاجران از آمریکا آمده را جذب کرده‌اند. سهم استان فارس ۱۸۵ و سهم استان اصفهان ۱۷۰ مهاجر از مبدا آمریکا بوده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که ۲۷ نفر از این تعداد نیز در نقاط روستایی ایران ساکن شده‌اند. این نقاط روستایی در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، فارس، کرمان، گلستان، گیلان و مازندران عنوان شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر بزرگ‌ در بازار کار/ تا سال ۱۴۰۷ چه اتفاقی می‌افتد؟
  • خطر بزرگ‌ترش روی بازار کار/تا سال ۱۴۰۷ چه اتفاقی می‌افتد؟
  • بدتر از قتلگاه فریدون کنار کجاست؟ | امن‌ترین کشور برای پرندگان مهاجر اینجاست
  • تاریخچه ۲۵۰۰ ساله کارت اعتباری در ایران
  • ۲۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند از کمک‌ هزینه تحصیلی بهره‌مند شدند
  • هشدار ریزش مشارکت نیروی کار ایران تا ۱۴۰۷
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند