Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:49:50 GMT

اسناد تاریخی آستارا چاپ می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۶۷۶۱

اسناد تاریخی آستارا چاپ می شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: مطابق تفاهنامه فرمانداری و سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان، اسناد تاریخی این شهرستان برای احیاء و معرفی به مردم، در قالب کتاب چاپ می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر جمعه در آئین تجلیل از چهره های ماندگار آستارا در سالن سینما دریای این شهرستان افزود: آستارا خاستگاه علم، ادب و فرهنگ است و تاسیس مدرسه تاریخی حکیم نظامی در سال 1287 و نخستین کتابخانه استان گیلان در سال 1302 در این شهرستان، موید این ادعاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای تقویت امکانات و زیرساخت های فرهنگی آستارا تلاش می کنیم و بعد از تبدیل مدرسه حکیم نظامی به موزه، زمینه تبدیل مدرسه داریوش با قدمت بیش از 90 سال به موزه اسناد تاریخی فراهم شده است.
رنجکش اضافه کرد: آستارا در کنار ابعاد اقتصادی و تجاری، صادر کننده فرهنگ ایرانی اسلامی است و حضور میلیونی گردشگران، فرصت معرفی ظرفیت های فرهنگی این شهرستان را در قالب موزه ها، جشنواره ها و همایش ها فراهم کرده است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: حدود 50 سال پیش شغل 87 درصد مردم آستارا معلمی بود و جایگاه فرهنگی ممتاز این شهرستان باید احیاء شود.
ولی داداشی افزود: هویت فرهنگی آستارا با نام معلمان و هنرمندان آن گره خورده و باید برای برطرف کردن مشکلات آنها قدم های موثری برداشته شود.
در این آئین علاوه بر اجرای سرود و شعرخوانی، از 15 چهره ماندگار شهرستان آستارا تجلیل شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اسناد تاريخي آستارا گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند

ایسنا/کرمانشاه مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی از ابتدای امسال، اظهارکرد: براین اساس نرخ ورودی به دو مجموعه تاریخی تاق بستان و بیستون برای هر نفر 30 هزار تومان و برای تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا برای هر نفر 20 هزار تومان است. 

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ورودی اماکن تاریخی، برخی از گروه‌ها مشمول بازدید رایگان و برخی دیگر نیز مشمول بازدید بصورت نیم بها شده‌اند. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، بازدید خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند با  مراجعه به ثبت احوال، کارت سه فرزندی گرفته و با استفاده از این کارت به همراه خانواده خود از اماکن تاریخی استان رایگان بازدید کنند. 

برشاهی اضافه کرد: همچنین بازدید از اماکن تاریخی استان برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد، کودکان زیر پنج سال و نیز تورلیدرها رایگان خواهد بود. 

وی در خصوص گروه‌هایی که بازدید آنها از اماکن تاریخی نیم بها است نیز گفت: بازدید بازنشستگان و خبرنگاران از اماکن تاریخی دارای ورودی استان نیم بها می‌باشد. 

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: بعلاوه، بازدید گروهی دانشجویان و دانش‌آموزان نیز از اماکن تاریخی استان مشمول بلیط نیم بهاست. 

وی در خصوص نرخ ورودی موزه‌های استان هم گفت: در حال حاضر تنها در چند شهرستان استان موزه‌های مردم‌شناسی فعال هستند که برای بازدید آنها ورودی گرفته نمی‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر