Web Analytics Made Easy - Statcounter

قفل شدن شهر، ترافیک‌های سرسام‌آور، نبود پارکینگ و ... از جمله مشکلات و پیامدهای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی است.

به مدت دو سال و به منظور رفع این مشکلات عدیده، نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شد اما بعد از گذشت این مدت، مجدد نمایشگاه کتاب به مصلی امام خمینی(ره) بازگشت. این بازگشت بگونه‌ای بود که بسیاری از مسئولان نسبت به این اقدام اعترض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن هاشمی – رییس شورای شهر تهران در این خصوص نیز گفته بود: «شورای شهر تهران در گذشته مصوباتی درباره ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در تهران داشته است، به همین دلیل نمایشگاه شهر آفتاب با هزینه گزاف ساخته شد و شما هم می‌بینید برگزاری نمایشگاه کتاب با همه تمهیدات ترافیکی باز هم موجب بروز ترافیک شد و از همین جا از استاندار، وزیر کشور و رئیس جمهور می‌خواهم که جلوی برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب را در تهران بگیرند. نباید با اعصاب و روان مردم بازی کرد و مسئولیت و تقصیر آزار و اذیت مردم بر عهده مدیرعامل نمایشگاه‌ها و وزارت بازرگانی خواهد بود.»

مجید فراهانی – رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهروشهروند خبرگزاری برنا، در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات در محل مصلی امام خمینی(ره) گفت: «برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران امر غلطی است و نباید این اتفاق رخ بدهد. موضوعی که در خصوص نمایشگاه کتاب به شورای شهر مربوط می‌شود تنها محل برگزاری آن است.»

وی در ادامه افزود: «شورای شهر مصوب کرده که برگزاری کلیه نمایشگاه‌های پرمخاطبی که موجب ایجاد ترافیک در شهر می‌شود نباید در مصلی یا نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود.»

فراهانی با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه کتاب موجب ترافیک شدید در شریان‌های حیاتی شهر می‌شود، گفت: «درحال حاضر برگزاری این نمایشگاه در مصلی مشکلات جدی ایجاد کرده که باعث کشانده شدن ترافیک به کل شهر شده است.»

عضو شورای شهر تهران محل نامناسب نمایشگاه کتاب را علت بخش عمده‌ای از ترافیک چند روز اخیر تهران دانست.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری نمایشگاه کتاب درمصلی تهران با توجه به  مشکلات زیادی که در  شهر ایجاد می کرد به شهرآفتاب رفت چرا در ادامه با علم و دانستن  مشکلاتی که ایجاد می کند دوباره به مصلی تهران برگشت  اظهار داشت : «وزارت ارشاد در تعامل با مصلی امام خمینی بدون اینکه مصوبه شورا را لحاظ کند، این عمل را انجام داده است. برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی  تخلف دوجانبه وزارت ارشاد و مصلی است که هر دو در این تخلف سهیم هستند. وزارت ارشاد بابت برگزاری نمایشگاه کتاب مبالغی را به مصلی پرداخت می‌کند که شاید علت اصلی این تخلف مسائل مادی و مالی باشد. همچنین در نظر نگرفتن مصوبه شورا تخلف بارز وزارت ارشاد است که موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای از جمله افزایش جرایم مالی و راهنمایی و رانندگی شده و همچنین موجب زحمت و فعالیت پلیس راهور تهران و سخت شدن دسترسی مردم به نمایشگاه کتاب شده است. زمانی‌که مردم قصد خرید کتاب دارند و با خودروهای شخصی خود به محل مورد نظر می‌روند باعث می‌شود که شهر قفل شود.»

عضو شورای شهر تهران در پایان تصریح کرد: «اولین موضوعی که شهردار تهران بعد از مستقر شدن باید پیگیری کند همین مسئله است. هرچه سریع‌تر باید این موضوع تعیین تکلیف شود تا از این به بعد چنین رفتارهایی بدون لحاظ مصوبات شورا صورت نگیرد.»

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی ترافیک نمایشگاه کتاب وزارت ارشاد برنا مجید فراهانی گروه اجتماعی مصلی تهران رئیس کمیته بودجه و نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، صحن شورا را ترک کردند؛ این اقدام در راستای از حدنصاب انداختن جلسه شورای شهر تهران ارزیابی می‌شود که البته امروز جلسه با حدنصاب قانونی به کار خود ادامه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش و قراردادهای چین اعتراض و انتقاداتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند!

سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که همزمان با قرار گرفتن زاکانی در پشت تریبون، صحن شورا را ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب