Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:31:54 GMT

آبرسانی سقایی به هزار روستای سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۷۷۷۶

آبرسانی سقایی به هزار روستای سیستان و بلوچستان

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: در مرکز و جنوب استان حدود سه هزار روستا فاقد سیستم آب‌رسانی است که از این تعداد به حدود هزار روستا به صورت سقایی و با سرانه فقط 15 لیتر در روز آب‌رسانی می شود.

به گزارش ایسنا- ‌محمد نعیم امینی فرد افزود: با توجه به وضعیت پیش رو، روستاهای بلوچستان از نظر شیوع بیماری‌های روده‌ای به ویژه وبا که هر سال به دلیل دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم اتفاق می‌افتد، به شدت در معرض خطرهای بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: انتقال آب از دریای عمان تنها راهکار تامین آب استان است.

نماینده مردم ایرانشهر در ادامه افزود: تامین حقابه از افغانستان، مرمت هزاران رشته قنات در بلوچستان و انجام عملیات آبخیزداری در بلوچستان به دلیل وجود قابلیت‌های ناشی از باران‌های سیلابی شدید باید در دستور کار قرار گیرد.

امینی فرد تصریح کرد: دولت باید اقدام‌های فوری و مقطعی را برای تامین خسارت هزاران هکتار کشت که در سیستان در معرض نابودی است، انجام دهد.

به گفته وی، باتوجه به خشکسالی بی سابقه سال گذشته در استان صدها هزار هکتار کشت نشد و در زمین‌هایی هم که کشاورزی انجام شد، امکان بهره برداری وجود ندارد که باید برای جبران خسارت‌ها تدابیری اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: می‌طلبد منابع آب آشامیدنی مردم از منابع پایدار تامین و منابع داخلی تقویت شود. همچنین لایه روبی انهار و قنوات مزیت‌های نسبی خوبی دارد و مهار آب‌های مرزی و تلاش برای تامین حق آبه ایران راه دیگری است که می‌تواند موثر واقع شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آبرساني منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب شرب در روستای یزدکان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و با تلاش همکاران حوزه بهره‌برداری و توسعه آب شرکت با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب روستای یزدکان در سایز ۵۰ از جنس پلی اتیلن وبطول ۱۰۰ متر انجام شد، افزود: مردم نسبت به اخذ انشعاب اقدام و برای رعایت حقوق دیگر مشترکین از مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

روستای یزدکان با ۷۷۹ خانوار و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد