Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@14:10:44 GMT

حضور سفرای عربستان و بحرین در جشن اشغال فلسطین!

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۷۹۰۷

حضور سفرای عربستان و بحرین در جشن اشغال فلسطین!

به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، پایگاه خبری فلسطینی صفا به نقل از یک دیپلمات غربی فاش کرد: در جشنی که سفارت اسرائیل به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس این رژیم جعلی در هتل ریتزکارلتون واقع در میدان التحریر در قاهره برگزار کرد، اسامه نقلی سفیر جدید عربستان سعودی و راشد بن عبدالرحمن آل خلیفه سفیر بحرین حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر جدید سعودی که 25 آوریل گذشته به جای سفیر احمد القطان به قاهره آمد در حال دست دادن با دیوید گوورین سفیر اسرائیل در قاهره دیده شده و سپس برای مدتی طولانی با او به گفتگو نشسته است.

پایگاه خبری صفا درباره حضور سفرای کشورهای عربی، که روابط دیپلماتیک رسمی و علنی با رژیم صهیونیستی ندارند، نیز نوشت،مشارکت این کشورها در جشن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره نشان دهنده برخورد این کشورها با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان یک متحد واقعی است.

دیوید گوورین در این مراسم گفته است: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شریک اسرائیل در پروژه هایی است که به واقعیت های جدید در منطقه منجر می شود.

گوورین همچنین گفته است: تغییراتی در برخورد کشورهای عربی با اسرائیل می بینیم، به طوری که آن ها دیگر ما را دشمن نمی دانند بلکه ما را شریکی در شکل دادن به واقعیت جدید و بهتر در منطقه می دانند، واقعیتی که مبتنی بر ثبات و رشد اقتصادی است.

در پی انتشار این خبر، اسامه احمد نقلی سفیر عربستان در توییتر خود مدعی شد : به نام خدا نخستین شایعه از زمان آغاز به کارم در قاهره را ثبت می کنم ؛ سفیر جدید سعودی در جشن سفارت اسرائیل به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس شرکت می کند. فکر می کردم شایعات هوشمندانه تر باشند.

از زمان افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در سال 1980 این نخستین بار است که این مراسم در مکانی خارج از مقر سفارت این رژیم کودک کش در مصر برگزار می شود.

هر چند که به نظر می رسد هدف از برگزاری این مراسم در خارج از مقر سفارت، حامل پیامی به عنوان عادی سازی روابط مردمی است، اما این توطئه نه تنها به هدف خود نرسید بلکه با واکنش گسترده محافل سیاسی، رسانه ای و مردمی در مصر روبه رو شد، و مخالفت مردمی با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را شدیدتر کرد.
فهرست حاضران در این مراسم نیز غیر علنی بود و سفارت اسرائیل تنها به اعلام حضور جمعی از دیپلماتها و سرمایه داران مصری و عربی در صفحه فیسبوک خود بسنده کرد.

سفارت رژیم صهیونیستی همچنین عکسها و ویدیوهایی که از مراسم منتشر شد را با دقت زیاد انتخاب کرده بود به طوری که چهره کسانی که دعوت آن ها را پذیرفته بودند مشخص نباشد و تنها تصاویر سفیر و مسؤلان این رژیم واضح بود.
علی عبدالعال رئیس پارلمان مصر پیش از این به نمایندگان پارلمان این کشور نسبت به حضور در مراسم سفارت اسرائیل هشدار داده بود.

در همین حال برخی فعالان رسانه ای و احزاب چپ گرا در مصر، با به راه انداختن پویش های مردمی برای تحریم هتل محل برگزاری مراسم،خواستار همکاری برای شناسایی و کشف اسامی افرادی شدند که در مراسم حضور داشته اند.   پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است که در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به صورت مخفیانه برای عادی سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد