Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@01:20:07 GMT

یک هیأت آمریکایی وارد قدس اشغالی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۸۲۱۴

روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد، حدود ۳۰ سفیر از کشورهای مختلف به دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به منظور شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس راهی فلسطین اشغالی شده اند.

این روزنامه اشاره کرد که در میان این ۳۰ کشور، ۳ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز دیده می شود که عبارتند از: چک، بلغارستان و مجارستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، ۱۰ کشور از جمله روسیه، مصر، آلمان، اتریش، لهستان، ایرلند، مالت، مکزیک، پرتغال و سوئد به دلایلی این دعوت را رد کرده اند.

هاآرتص اشاره کرد که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از اعضای کنیست (پارلمان اسرائیل) وابسته به جریان اپوزیسیون این رژیم برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس دعوت نکرده است.

در حالی که قبلا اخبار ضد و نقیضی در مورد مشارکت یا عدم مشارکت دونالد ترامپ در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس به گوش می رسید، کاخ سفید اخیرا طی بیانیه ای رسما اعلام کرد که ترامپ در این مراسم حاضر نخواهد شد اما هیأتی از مسئولان آمریکایی و اعضای مجلس سنا با همراهی دختر و داماد ترامپ برای شرکت در این مراسم به فلسطین اشغالی سفر خواهند کرد.

از جمله شخصیت های آمریکایی که قرار است در مراسم افتتاح سفارت در قدس شرکت داشته باشند می توان از این افراد نام برد: جان سالیوان معاون وزیر خارجه، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، استیون منوچن وزیر خزانه داری، جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ، ایوانکا ترامپ دختر و مشاور ترامپ و جیسون گرینبلات مشاور و نماینده ویژه او در مذاکرات بین المللی.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سفارت امریکا قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند