Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: سیف تاکنون چند دسته گل به آب داده که مشکلات پیش آمده در بحث موسسات مالی اعتباری یکی از آنها  است. 

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به التهابات بازار ارز و آثار سوء آن بر دیگر بازارهای اقتصادی اظهار داشت: مهم ترین نکته در این خصوص این است که  متاسفانه در کارهای اجرایی مشکل داریم و  مدیریت سیف اصلا صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیف تاکنون چند دسته گل به آب داده که مشکلات پیش آمده در بحث موسسات مالی اعتباریی یکی از آنها  است. تاکنون در بحث موسسات مالی و اعتباری حدود 20 هزار میلیارد تومان سپرده گذاران متضرر شده اند. علاوه بر آن تبعات و اثرات روحی و روانی است که متوجه این افراده شده است به نحوی که حدود 20 میلیون نفر از آنها ضربه روحی دیده اند و هنوز هم تبعات این لطمات ادامه دارد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: از سوی دیگر شاهد بودیم که رئیس کل بانک مرکزی معاون خود را با یک میلیارد و 200 میلیون تومان بازنشست کرد و مجددا وی را بر سرکار آورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به التهابات بازار ارز بیان داشت: در حال حاضر شاهد وضعیت افسار گسیخته نرخ ارز در بازار هستیم در حالی که نفت را می فروشیم و دلار  حاصل از آن را به دست می اوریم چرا باید شاهد وضعیت آشفته ارز در بازار باشیم.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: البته همه اعضای تیم اقتصادی دولت مقصر هستند اما نحوه مدیریت سیف بیش از همه محل سوال است و زمانی هم که مدیریتی در کار نباشد شاهد بروز چنین مشکلاتی خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه معتقدم سیف باید استعفا دهد و درغیراینصورت روحانی، وی را برکنار کند، خاطر نشان کرد: ما چند ماه پیش ماده 236 را تصویب کردیم اما هنوز به این موضوع توجهی نشده است این در حالی است که براساس قانون زمانی که ماده 236 اعمال می شود  قوه قضاییه باید خارج از نوبت به آن شکایت رسیدگی کند شاید اگر به صورت عادی شکایت کرده بودیم زودتر به این پرونده رسیدگی می شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیف رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره بردن از بازار سرمایه و ظرفیتهای نهفته آن در سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود دانش جعفری در مصاحبه رادیویی در مورد شعار سال اظهار کرد: کشور حداکثر ۱۰ درصد از نیازهای مالی خود را از بازار سرمایه تأمین می‌کند و باقی از سیستم بانکی کشور انجام می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تولید و توسعه یا جهش تولید شعاری است که سال‌ها مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و انتخاب دوباره آن با محوریت مشارکت مردم بیانگر اهمیت روز افزون مساله تولید در اقتصاد است.

دانش جعفری اضافه کرد: تولید به مسائل مختلفی بستگی دارد و هر چقدر دستیابی به تکنولوژی‌های جدید افزایش یابد تولید افزایش می‌یابد. همچنین دستیابی به منابع مالی یکی از اجزای اصلی تولید است که از گلوگاه‌های تولید هم محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تورم بالا نیازمند منابع مالی سرمایه گذاری است، خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت‌های نهفته کشور استفاده از بازار سرمایه است که در حال حاضر ۱۰ درصد از آن استفاده می‌شود.

وی راه دیگر تأمین مالی را استفاده از صندوق توسعه ملی دانست و گفت: برای رهایی از وابستگی به ارز، بنگاه‌های بزرگ و کوچک می‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی برای تأمین نیازهای خود بهره ببرند.

دانش جعفری افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی و ورود شرکت‌های توانمند به بازار دیگر کشورها را مهم بر شمرد و گفت: رفع بوروکراسی اداری باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

کد خبر 6062729 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • حضور بخش خصوصی و مردم گره‌های رکود بازار مسکن را باز می‌کند
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • بهره بردن از بازار سرمایه و ظرفیتهای نهفته آن در سال جهش تولید
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی