Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز باوجود ریز گردها بسیاری از مدارس وادارات استان خوزستان به‌صورت تعطیلی کامل اعلام شد اما مسئولین استان بوشهر نیز انگار در خواب غفلت هستند و همچنان منظر هستند که ریز گردها به‌گونه‌ای باشد که فاصله دید کمتر از یک متر برسد تا به فکر سلامتی مردم باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ صبح امروز بارش ریز گردها در استان بوشهر به‌گونه‌ای شدت گرفت که تنفس برای بسیاری از مردم دشوار می‌کند و همه موجودات در استان به شکل خاک مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود ریز گردها که منبع اصلی آن کشور عراق و استان خوزستان است سالانه در بسیاری از فصل‌های سال مشاهده می‌شود و هر با مسئولین دولتی که فقط به دنبال برجام نافرجام هستند وعده‌هایی عمل نشدنی می‌دهند.

امروز باوجود ریز گردها بسیاری از مدارس وادارات استان خوزستان به‌صورت تعطیلی کامل اعلام شد اما مسئولین استان بوشهر نیز انگار در خواب غفلت هستند و همچنان منظر هستند که ریز گردها به‌گونه‌ای باشد که فاصله دید کمتر از یک متر برسد تا به فکر سلامتی مردم باشند.

این بی‌توجهی مسئولین در استان بوشهر به‌گونه‌ای است که سازمان محیط‌زیست در پایتخت نیز نسبت به مسائل زیست‌محیطی بی‌توجه است و سالانه باوجوداینکه رسانه‌های محلی مطالب بسیار زیادی در خصوص بارش ریز گردها منتشر می‌کنند، اما هیچ اقدام جهادی صورت نمی‌گیرد.

این در حالی است که مدارس تعطیل نشده است و دانش آموزان در مسیرهای مدارس به‌خوبی دیده می‌شود که انتظار می‌رود مسئولین در اولین فرصت و با هماهنگی با سازمان هواشناسی تعطیلی مدارس را اعلام کنند.

یکی از دلایلی ایجاد ریز گردها طالب‌های خشک‌شده در کشور عراق است که وزش باد شدید ریز گردها را ایجاد و آسمان کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که سازمان محیط زیست با اقداماتی مانند مارچ پاشی و رفع بیابان‌زدایی می‌تواند این پدیده را مدیریت کنند.

گلایه شهروند از تعطیل نشدن مدارس در بارش ریز گرد

بهادر سلیمانی یکی از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با سپاس با اشاره به وجود ریز گردها در بوشهر، گفت: امروز شدت ریز گردها در استان بوشهر بی‌سابقه بوده است و تاکنون بارش ریز گرد به این صورت در فضای استان ندیده بودم.

این شهروند بوشهری اظهار کرد: مسئولین استانی باید برای رفع این مشکل تدبیر جدی کنند تا مردم آسیب‌های جسمی نبینند و ای‌کاش در این فضای غبارآلود در کنار مردم بودند تا بتوانند درک صحیح در تعطیلی مدارس داشته باشند.

وی افزود: استان بوشهر به دلیل شرایط آب و هوایی یکی از استان‌های پیشگام در حوزه بیماری قلب و عروق است که اگر از ورود ریز گردها جلوگیری نشود قطعاً در حوزه ریه و کلیه نیز پیشگام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند