Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:09:25 GMT

برگزاری چهارمین همایش «مطالعات شیعی» در لندن

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۹۱۲۷

برگزاری چهارمین همایش «مطالعات شیعی» در لندن

خبرگزاری شبستان: دانشکده مطالعات اسلامی در لندن چهارمین همایش «مطالعات شیعی» را با حضور شخصیت ها و اندیشمندان بین المللی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، چهارمین همایش مطالعات شیعه با حضور دهها اندیشمند، متخصص و عالم در زمینه مطالعات شیعی از کشورهای مختلف جهان در دانشکده مطالعات اسلامی لندن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر«عیسی جهانگیری» رئیس دانشکده مطالعات اسلامی در لندن دراین باره گفت: از اهداف برگزاری این همایش ایجاد شبکه ای از متخصصان در زمینه مطالعات شیعی است تا در طول این همایش یکدیگر را بشناسند و ارتباطات آکادمیکی برپا کنند و همچنین جدیدترین اطلاعات و رویدادهای در زمینه مطالعات شیعه را ارایه دهند.

دکتر جهانگیری افزود: یکی از مهمترین نتایح این همایش ارایه جدیدترین داده ها و اطلاعات علمی مربوط به تحقیقات شیعی است و امروز پس از گذشت چهار سال می توان گفت که بیشترین متخصصان مطالعات شیعی خواه مسلمان یا غیر مسلمان فعالت های دانشکده مطالعات اسلامی لندن را می دانند و در اینجا ارتباطات آکادمی بین آنها و دانشگاه مختلف دیگر که در این زمینه در جهان فعالیت می کنند، برقرار است.

وی ادامه داد: فرق همایش امسال با سالهای گذشته افزایش 20 درصدی دریافت مقالات است، به طوری که بیش از 160 خلاطه مقالع از کشورهای مختلف جهان دریافت کردیم و از میان آنها 47 مقاله را هیئت داوران انتخاب کردند و در این همایش دو روزه ارایه شد.

رئیس دانشکده مطالعات اسلامی در لندن درباره موضوعات و محورهای مقالات گفت: این موضوعات کلی با عنوان مطالعات شیعه است، زیرا مطالعات شیعه موضوعی جدیدی در غرب به شمار می آید، به همین دلیل ما این موضوع کلی را اعلام کردیم، اما شرکت کنندگان مقاله ها را در زمینه های مختلف از جمله مطالعات منطقه ای مربوط به مطالعات شیعی، مطالعات اخلافی، مطالعات تاریخی، مطالعات کلامی ، مطالعات تفسیری ارایه دادند.

وی ادامه داد: ما مقاله های خوبی در همه نشست های تخصصی این همایش داریم، اما می توان گفت که موضوعات عقلی و فلسفی در مطالعات شیعی ، همچنین تحقیقات در زمینه اندیشه معاصر شیعی و تحقیقات درباره دیدگاه اندیشمندان شیعه معاصر از کیفیت بهتری برخوردار بوده است؛ علاوه بر این از موضوعات مورد توجه تحقیقات درباره شیخ مفید، شیخ طوسی، سید مرتضی رضی بوده است، اگر چه زبان برخی از پژوهشگران فارسی یا عربی نبوده است، اما تحقیقات جامع و کاملی را تقدیم کردند.

جهانگیری گفت: شرکت کنندگان در این همایش از کشورهای اروپایی، آمریکا، خاورمیانه از جمله عراق و ایران حضور داشتند.

رئیس دانشکده مطالعات اسلامی در لندن تاکید کرد: ما نتایج سه دوره پیشین را در یک کتاب به صورت مستقل منتشر کردیم و همچنین مقالات برجسته را که از ویژگی «ای .اس. اس» در مجله مطالعات شیعی برخوردارند، منتشر خواهیم کرد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام کانون های مساجد مجلس کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی مصلی ترامپ و برجام کنگره نقش شیعه کتاب نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی مطالعات شیعی لندن همایش کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر این همایش، از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.
کمال اکبری هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.
اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.
 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • چهارمین قهرمانی متوالی مردان رویینگ دانشگاه آزاد در لیگ برتر 
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود