Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان در این زمان حساس باید در افزایش بصیرت سیاسی اقدامات لازم را انجام دهند و نقش خود را در شرایط موجود برای عبور از جریان وابستگی به غرب ایفا کنند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، در تشریح نقش جنبش دانشجویی در شرایط موجود کشور گفت: دانشجوها از اقشار بسیار فعال در قبل از انقلاب، همراه انقلاب و همه‌ی فراز و نشیب های انقلاب بودند در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند و تمامی تهدیدات را توانستند به فرصت های طلایی برای نظام تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژمان فر ادامه داد: اگر غنی سازی به عنوان یک ظرفیت برای کشور ما تحقق پیدا کرد، با تلاش های همین دانشجویان بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشجویان در این زمان حساس باید در افزایش بصیرت سیاسی اقدامات لازم را انجام دهند و نقش خود را در شرایط موجود برای عبور از جریان وابستگی به غرب ایفا کنند و به استقلال فکری و استقلال اقتصادی کشور کمک کنند.

وی در خصوص نقش مسئولین در این شرایط گفت: مسئولین باید به قانون عمل کنند، قانون در موضوع برجام به صراحت در ماده ۳۶، بحث بدعهدی طرفین را مطرح کرده است و در مصوبه‌ی مجلس در بند سوم این موضوع تکلیف شده است که در صورت بدعهدی طرفین این موضوع باید در شواری امنیت ملی با سرعت بررسی و نسبت به فعال کردن سانتریفیوژ‌ها و غنی سازی در مدت کوتاهی که ما بتوانیم به شرایط قبلی برسیم اقدام شود.

پژمان فر در پایان اظهار داشت: ما اگر در دوره‌های قبل با تخلفات آشکار آمریکا برخورد می‌کردیم، قطعا کار به اینجا نمی‌رسید.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده مجلس برجام نقش دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشست خبری روز چهارشنبه در دانشگاه مطرح شد که بار‌ها با هو کردن دانشجویان قطع شد.

 جانسون تظاهرات در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه را «نفرت و یهودستیزی» توصیف کرد و از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه خواست در صورت پایان ندادن به تظاهرات استعفا دهد.

 جانسون همچنین بر لزوم دستگیری دانشجویانی که از پایان دادن به تظاهرات خودداری می‌کنند، تاکید کرد و بر لزوم استفاده از اختیارات جو بایدن رئیس‌جمهور برای همگرایی گارد ملی در صورت عدم کنترل تظاهرات در محوطه دانشگاه تاکید کرد.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به ادامه سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغال فلسطین و «نسل‌کشی» در غزه دست به تحصن زدند.

 بعدها، تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت