Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@05:16:35 GMT

7 سال در پروژه مختارنامه وقت گذاشتم/در کار بدلکاری باید خیلی محتاط بود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۹۲۱۷

7 سال در پروژه مختارنامه وقت گذاشتم/در کار بدلکاری باید خیلی محتاط بود

‍‍‍‍‍‍

احمد نمازی بدلکار و مربی سواری کاری سینما و تلویزیون: بدلکاری در فیلم های تاریخی نسبت به فیلم های اکشن به دلیل کمبود امکانات در فیلم های تاریخی سخت تر است و ترجیح می دهم که در فیلم های تاریخی کار کنم چون تاریخ را دوست دارم.

احمد نمازی بدلکار و مربی سواری کاری سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: از سال 52 وارد عرصه بدلکاری و سوارکاری شدم اما برای مدتی این کار را کنار گذاشته و به آموختن علم آن پرداختم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر به این عرصه بازگشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من وقتی که وارد یک پروژه می شوم دوست دارم آن کار را به بهترین شکل انجام دهم و در این چند سالی که فعالیت داشته و دارم سعی کرده ام که کارم را خوب ارائه دهم.

نمازی در مورد فعالیت و کارنامه هنری خود گفت: در سینما من را به عنوان مربی سوارکاری و بدلکاری می شناسند، اولین فیلمی که به عنوان بدلکار در آن حضور داشتم به نام "سمعک عیار" به کارگردانی محمدرضا اصلانی بود، پس از انقلاب با فیلم "سفیر" ساخته فریبرز صالح به سینما بازگشتم که اولین فیلم تاریخی سینمای ایران بود و دیگر فیلم هایم که خیلی برای مردم نام آشنا هستند، سریال امام علی(ع)، مختارنامه، روز واقعه، روزی روزگاری، تفنگ سرپر، ولایت عشق و . . . را می توان نام برد.

 

بدلکار سریال مختارنامه با اشاره به سختی پروژه های تاریخی گفت: بدلکاری در فیلم های تاریخی نسبت به فیلم های اکشن به دلیل کمبود امکانات در فیلم های تاریخی سخت تر است و ترجیح می دهم که در فیلم های تاریخی کار کنم چون تاریخ را دوست دارم.

 

احمد نمازی اذعان داشت: مشکلات زیادی در این حرفه به دلیل این که گروه تولید تقریبا چند روز قبل از فیلمبرداری به سراغ بدلکار می آیند، وجود دارد، به همین دلیل من زمان کمی برای آموزش دادن به سوارکاران و بازیگران دارم؛ با این که مشکلات زیادی در این حرفه وجود دارد اما زمانی که نتیجه کارم را می بینم از آن لذت می برم، به عنوان مثال صحنه تاخت حضرت علی (ع) را که می بینم تمام خستگی کار از بدنم خارج می شود.

 

این بدلکار سینما در ادامه عنوان کرد: در کار بدلکاری باید خیلی محتاط بود و تمام جوانب را در نظر گرفت تا به فیلم لطمه ای وارد نشود چرا که کارگردانی مثل داود میرباقری و یا مهدی فخیم زاده باید از جانب کار بدلکاری خیالش آسوده باشد. با فخیم زاده 3 فیلم کار کردم، او فردی محترم و در کار خود بسیار حرفه ای است.

 

وی از پیمان ابدی بدلکار سینما یاد کرد و افزود: پیمان ابدی در کار خود بسیار استاد بود اما نباید در کار بدلکاری عجول بود و متاسفانه هنگام بدلکاری جانش را از دست داد، من فکر می کنم که مقداری در کار خود عجله کرده بود؛ بدلکاری کاری خطرناک است و باید بسیار محتاط بود.

نمازی با اشاره به سریال مختارنامه اظهار داشت: در پروژه مختارنامه خیلی به من فشار وارد شد، 7 سال در این پروژه کار کردم و تمام راکوردها را خودم حفظ می کردم که کدام اسب برای کدام شخصیت است، 160 سوار را صف آرایی می کردم و سوارکاری شان با من بود.

 

وی در پایان گفت: تنها خاطره تلخی که در طول چندین سال فعالیتم در سینما وجود دارد، از دست دادن یک بدلکار بود که در سریال در چشم باد به علت بی احتیاطی شخصی جانش را از دست داد، اما بیشتر کارهایم خاطرات خوبی را برایم به جا گذاشته اند؛ من در کارم بسیار جدی هستم و برای آن وقت می گذارم تا جایی که حتی ممکن است گاهی کارگردانی مانند میرباقری هم در آن لحظه از من ناراحت شده باشد اما در نهایت که کار به نتیجه رسیده، از من تشکر کرده است.

 

انتهای پیام/

۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت | ساعت:09:42 دانلودDownload کلیدواژه: احمد نمازی بدلکار سوارکار اخبار مرتبط نظرات ارسال نظر ارسال آخرین اخبار فیلم/ خلاقیت فلسطینی‌ها در آتش بازی هوایی نظر مردم درباره برجام بدون آمریکا/ آیا اروپا قابل اعتماد است+ فیلم فیلم/ آتش زدن"برجام"در میدان آزادی تهران جلسه‌ی درس خارج فقه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای/فیلم دغدغه این روزهای مردم چیست/ لطفا یک نفر پاسخگو باشد+فیلم صفحه نخست سیاسی اجتماعی اقتصادی فرهنگ و هنر بین الملل مذهبی ورزشی چندرسانه ای ویژه های دانا عناوین کل اخبار استانها کلیه حقوق این سایت متعلق به شبکه اطلاع رسانی دانا می باشد.
استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.
مجری: نوآوران تارنماگستر درباره ما   تماس با ما   اشتراک   آرشیو   پیوندها Page Generated in 0/0263 sec

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

آفتاب‌‌نیوز :

داستان فیلم سینمایی «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

زنده‌یاد مرتضی پورصمدی که در این فیلم با حسن فتحی همکاری داشته است، همانند همیشه تصاویری جذاب به یادگار گذاشته است؛ تصاویری که با رنگ‌بندی‌ها و قاب بندی‌ها، برای مخاطب چشم‌نواز است.

البته ثبت این تصاویر برای فیلمبرداری که تجربه عکاسی و مستندسازی داشته، دور از ذهن نیست، اما افسوس که نمایش «مست عشق» در فقدان پورصمدی برای سازندگان فیلم باقی ماند و در اولین شب نمایش آن در یک محفل سینمایی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس این اثر، از او یاد کرد.

مرتضی پورصمدی می‌گفت، «معمولا سعی دارم برای کارگردان و حقوقی که او در زیبایی‌شناسی خروجی و نهایی کار دارد، احترام قائل باشم و در ابتدای کار نیز سعی می‌کنم، تصاویری تهیه و درباره آن‌ها با کارگردان گفتگو کنم تا به آن‌چه دلخواه اوست نزدیک‌تر شود» و حالا نتیجه این سبک کاری در مست عشق» حسن فتحی نمایان است.

او همچنین می‌گفت از دیگر شانس‌های بزرگ من آن است که تربیت‌شده نسلی هستم که با افراد بسیار جذابی کار مشترک داشته‌ام و مسایل متعددی را از آن‌ها آموخته‌ام. افرادی، چون فرهاد ورهرام، ناصر تقوایی، ضابطی جهرمی و ... هریک علاوه بر عرصه‌های کاری نکات اخلاقی مهمی را به من آموختند که از تمام آن‌ها سپاسگزارم.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • عبور «مست عشق» از هفت خان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی