Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا_ مدير انتشارات قدياني در گفتگو با «پرانتز باز»، کميت و کيفيت نوجوانان نويسنده را اميد بخش ارزيابي کرد. 
به گزارش خبرگزاري آريا، نادر قدياني مدير انتشارات قدياني با حضور در برنامه «پرانتز باز»  درباره آثار تأليفي و ترجمه اي انتشارات قدياني گفت: ما تا الان حدود 200 عنوان رمان نوجوان منتشر کرديم که 122 عنوان آن ترجمه است و 80 عنوان آن تأليفي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در پاسخ به اينکه آيا بازار ترجمه بيشتر از بازار تأليف داغ است گفت: نمي توان اين طور نتيجه گيري کرد چرا که آثار ترجمه اي از بين آثار کل جهان گزينش مي شود ولي آثار تأليفي فقط به کارهاي توليد شده در کشور اطلاق مي شود لذا قياس آثار ترجمه اي جهاني با آثار تأليفي قياس درستي نيست.
مدير انتشارات قدياني درباره لزوم حمايت از نويسندگان اظهار داشت: در حال حاضر شرايط اقتصادي جامعه ما با مسائل فرهنگي هم سو نيست. يک نويسنده براي يک رمان چند سال زحمت مي کشد اما در نهايت با تيراژ هزار يا دو هزار نسخه و حق التأليف يک تا دو ميليون منتشر مي شود. در چنين شرايطي يک نويسنده چطور مي تواند با اين مبلغ امرار معاش کند و به نويسندگي به عنوان شغل اول نگاه کند. 
وي با تاکيد بر لزوم نقش دستگاه هاي دولتي در بستر سازي و حمايت از نويسندگان افزود: اوايل انقلاب کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان آموزش هاي قصه نويسي براي نوجوانان برگزار مي کرد ولي امروز نقش ش خيلي کمرنگ شده است در حالي که بخش خصوصي که بودجه اي دراين زمينه ندارد وارد اين حوزه شده و اين خودش اتفاق مبارکي است. 
وي بيان داشت: بنده معتقد هستم آموزش و پرورش مي تواند با معرفي کتاب هاي خوب به نوجوانان نقش مهمي در اين زمينه ايفا کند. در پايان کتاب هاي درسي ابتدايي، کتاب هاي خوب را معرفي شده است اما به حوزه نوجوان که مي رسد مورد بي توجهي قرار مي گيرد. 
اين ناشر حوزه نوجوان خاطر نشان کرد: ما الان در رده ي سني نوجوان، نويسندگان خوب و مستعدي داريم. سالانه بيش از 100 اثر براي ما فرستاده مي شود که پنج تا ده از اين آثار کيفيت قابل قبولي براي انتشار دارد.

در بخش ديگر برنامه، گفتگوي تلفني انجام شد با مرتضي رئيسي معاون سابق عمران آموزش و پرورش و در خصوص نياز 70 درصدي مدارس سمنان به بازسازي سؤالاتي مطرح شد. وي در اين باره توضيح داد: اين اعداد و ارقام واقعيت ندارد. وضعيت ايمني در مدارس ما بالا است البته به جز دو استان سيستان بلوچستان و آذربايجان غربي که درصد افزايش دانش آموزان در آنها بالا بوده است. به اين ترتيب فقط 30 درصد مدارس کشور از ايمني کافي برخوردار نيستند.
وي در خصوص عدم وجود دبيرستان در هرمزگان و ميزان توفيقات در ساخت مدارس جديد گفت: ممکن است ما کمبود فضاي آموزشي داشته باشيم ولي يادمان نرود که اين رقم، ده سال پيش، 50 درصد بوده است. يادمان نرود که بيش 530 هزار کلاس درس در کشور داريم که عدد قابل توجهي است. 
پرانتز باز برنامه اي است با رويکرد بررسي اخبار نوجوانان که به صورت هفتگي با اجراي محمودرضا قديريان و چهار دبيرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت 16 روي آنتن شبکه اميد مي رود.
در اين برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش ميداني که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلي برنامه مي پردازد، بخش ديگري در نظر گرفته شده که نوجوانان سنين 13 تا 20 سال مي توانند به عنوان خبرنگار افتخاري با برنامه همکاري داشته و گزارش هاي تصويري و ويدئويي خود را براي پخش، به برنامه ارسال کنند.
عوامل توليد اين برنامه عبارت اند از: تهيه کننده: محمود فلاح پرويزي، مدير توليد و جانشين تهيه کننده : سعيد احمدي، سردبير: حسين شکيب راد، کارگردان: بهرام اماني. اجرا: محمودرضا قديريان، محسن محبي، سيد ابوالفضل سيروس نژاد، ساناز احساني و زهرا محبوب.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدير انتشارات قدياني داستان نويسان نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی

رضا جلیلی رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن ۳ هزار نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد.

وی افزود: پیکار‌های این تورنمنت حکم انتخابی تیم ملی نوجوانان را داشت که با حضور بوکسور‌های تمام استان‌های کشور انجام شد.

رئیس هیات بوکس استان قروین اضافه کرد: از استان قزوین نیز تیمی متشکل از ۷ بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

جلیلی به نتایج کسب شده توسط بوکسور‌های قزوینی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ملی سید محمد میری در وزن ۴۶ کیلوگرم، امیر علی محمدی در ۵۲ کیلوگرم، امیر حسین آقاجانی در ۶۶ کیلوگرم و ابوالفضل کاظمی در ۷۰ کیلوگرم برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: در پایان این تورنمنت، سید محمد میری و امیرعلی محمدی توانستند دو مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان را کسب کنند.

رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: ماه آینده نیز بوکسور‌های رده نونهالان و جوانان قزوین نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»