Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی از طرح رتبه بندی کتاب خانه های مساجد خبر داد و گفت: طی مذاکراتی که با سازمان سینمایی داشتیم، برخی از شعبات انجمن سینمای جوان در کانون های مساجد راه اندازی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شسبستان، در پاسخ به این پرسش که در سند تحول ستاد کانون های فرهنگی مساجد که در دست تدوین است، جایگاه کتاب و کتابخوانی کجاست؟، گفت: من امروز صبح در خدمت دوستانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم، تاکید کردم که ما این نکته کلیدی را نصب العین مان قرار دادیم که حتما استانداردهایی را برای فعالیت ها در کانون های مساجد تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از استانداردهای مد نظر ما طرح رتبه بندی کتابخانه های مساجد است که این رتبه بندی را حتما مستند و مبتنی با استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی انجام می دهیم، به تعبیری در این رتبه بندی شاخص ها و نظرات نهاد کتابخانه های عمومی برای ما حجت است و قطعا معیارهای رتبه بندی کتابخانه های مساجد باید با معیارهای این نهاد همسو باشد.

 

دکتر ارزانی در ادامه با تقدیر از فعالیت هایی که تاکنون در کتابخانه های مساجد انجام شده، تصریح کرد: با همه کارهایی باید این کارها همسو و همنوا با نهاد باشد و ما نمی توانیم در یک حوزه چند شاخص را داشته باشیم، بعد هر دو حوزه ای که به نوعی زیر نظر وزارت ارشاد است. بنابراین ما از آقای مختارپور تقاضا کردیم و ایشان هم بزرگوارانه پذیرفتند و انشاءالله وارد این عرصه شویم به صورت اجرایی تر و عملیاتی تر، انشاءالله بتونیم این شاخص های کتابخانه های خودمان را تعریف کنیم و رتبه های کتابخانه های مساجد را هم بر همین اساس تعیین کنیم.

 

طرح «انس با کتاب» به زودی در کانون های مساجد کشور کلید می خورد

ارزانی در پاسخ به این پرسش که کانون های مساجد آیا سیر مطالعاتی درباره نیازهای کودکان و نوجوانان دارند، اظهار داشت: ما طرحی را در کانون ها  با عنوان «طرح انس با کتاب» پیش بینی کردیم که انشاءالله به زودی کلید می زنیم. بر اساس این طرح ما روز چهارشنبه را برای اجرای این طرح انتخاب کردیم، علت انتخاب این روز به این دلیل است که سایر روزها شاید به برنامه های ثابت اختصاص داشته باشد، مثل روز سه شنبه که غالبا دعای توسل در مساجد برگزار می شود و روزهای پنج شنبه مساجد میزبان مراسم پرفیض دعای کمیل هستند، برای همین روز چهارشنبه را در این طرح روز انس با کتاب نامگذاری می کنیم.

 

وی افزود: با اجرای این طرح از مساجد درخواست می کنیم، ائمه جماعات و یا کسانی که مساجد معرفی می کنند، بعد از نماز عصر و یا مغرب، زمان سه تا پنج دقیقه ای را به معرفی کتاب اختصاص دهند و هر هفته یک کتاب و به تعبیری هر سال 52 کتاب را در کل سال معرفی کنند و گزارشی از کتاب ارایه دهند، پیش بینی ما این است که این طرح یک رویداد مهمی در مساجد خواهد بود.

 

به گفته مدیرعامل خبرگزاری شبستان، کانون های مساجد علاوه بر طرح «انس با کتاب»، چند سیر مطالعاتی را در چند سطح تعریف می کند و با مدل های واقع گرایانه، کتاب های مختلف در حوزه های مختلف چون فلسفه اسلامی، معرفت شناختی دینی به گروه های هدف خود معرفی خواهند کرد.

 

انجمن سینمای جوان را به کانون های مساجد می آوریم

وی در پاسخ به این سوال که چرا کانون های مساجد در طول بیش از یک دهه فعالیت هنوز وارد حوزه سینما به عنوان یک مدیوم محبوب در ایران و آموزش حرفه ای فیلم سازی به جوانان مسجدی نشده است، تصریح کرد: پرسش شما مربوط به حوزه است، یکی اینکه بچه های کانونی باید آموزش های لازم را برای تولیدات سینمایی ببینند و دیگری اینکه بچه های مسجد وارد حوزه فیلم سازی شوند، ما به معاونت فرهنگی هنری کانون های مساجد تاکید کردیم به صورت جدی وارد هر دو حوزه سینمایی شود و من هم اینکید می کنم که ما برای هر دو حوزه برنامه های خوبی داریم.

 

مدیرعامل خبرگزاری شبستان با اشاره به مذاکرات ستاد عالی با سازمان سینمایی کشور برای تقویت همکاری های سینمایی در کانون های مساجد گفت: طی جلساتی که با مهندس حیدریان، رییس محترم سازمان سینمایی داشتیم، برنامه های پیشنهادی خود را برای هر دو حوزه سینمایی ارایه کردیم و ایشان هم استقبال خوبی کردند و قول دادند برخی از شعبات انجمن سینمای جوانان در برخی از کانون های مساجد شهرستان و تهران دایر شود.

 

دکتر ارزانی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی فیلم سازی و جشنواره های سینمایی با هدف ارتقای توانمندی اعضای فعال کانون های مساجد خبر داد و گفت: بچه های مسجد مظلوم و مستعد هستند و با کمترین امکاناتی فعالیت های خوبی را در زمینه های مختلف صادقانه و مومنانه  فعالیت می کنند، تاکنون سناریوها و برنامه های مختلفی در زمینه های سینمایی داشتیم که جشنواره سراسری فیلم کوتاه «طنین» ویژه جوانان مسجد از جمله این برنامه هاست.

 

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد افزود: در دوره جدید نیز در حال تدوین سناریوهای خوبی برای ارتقای حرفه ای جوانان مسجدی مستعد و علاقمند در حوزه های سینمایی داریم که امیدوارم با همکاری های خوب سازمان سینمایی گام های موثری را در این زمینه ها برداریم.

 

وی در پایان با تقدیر از دست اندرکاران سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: هنوز نتوانستم از همه بخش های نمایشگاه دیدن کنم، با اینحال تصور می کنم که انسجام و فعالیت های لجستیکی خوبی در این دوره دیده می شود، زحمات ارزشمندی کشیده شده تا این رویداد فرهنگی برگزار شود و همه ما باید تلاش کنیم که برنامه ها به نحوی انجام شود که به حضور خوب مردم در این رویداد کمک کند.

پایان پیام/36

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام مجلس کانون های مساجد ترامپ و برجام نمایشگاه کتاب مسجد طراز اسلامی آیت الله مکارم شیرازی کتاب مسجد حجت الاسلام دکتر ارزانی نمایشگاه کتاب تهران کانون های مساجد کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت