Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@00:46:14 GMT

نخستین جراحی ستون فقرات با ربات انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۹۵۶۴

در همین راستا محققان دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کردند نخستین جراحی ستون فقرات با کمک ربات را انجام داده اند. در این جراحی از بازوی رباتیک داوینچی برای از بین بردن یک تومور نادر استفاده شد که در محل اتصال ستون فقرات به جمجمه به وجود آمده بود. این جراحی دو روز طول کشید و در آگوست ٢٠١٧ انجام شد.

ابتدا پزشکان با کمک برش های اولتراسونیک، ستون فقرات را آماده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس با کمک ربات مسیر را برای از بین بردن تومور از طریق دهان بیمار آماده کردند. در مرحله بعد جراحان با کمک بخشی از استخوان های بیمار، قسمت حذف شده ستون فقرات را بازیازی کردند.

نقش ربات در این عمل جراحی بسیار مهم بود زیرا اگر پزشکان به اندازه کافی احتیاط نمی کردند، ممکن بود بیمار فلج شود. از سوی دیگر باید مطمئن می شدند تمام تومور برداشته شده، در غیر این صورت دوباره رشد می کرد.

مهر

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر این استان گفت: گزارشی در روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۲۲ شب مبنی بر بدحالی یک خانم در روستای سخت گذر عروه از توابع شهرستان لنده به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ارسال شد. کاظم فلاحی دوست با بیان اینکه بلافاصله تعداد ۴ نفر از نجاتگران تیم امداد و نجات به منطقه اعزام شدند، افزود: این تیم با حضور در محل حادثه و انجام معاینات اولیه و گرفتن شرح حال مصدوم، گزارشی از وضعیت وی را که حاکی از درد ناحیه قفسه سینه، درد در ناحیه کتف چپ، بی‌حسی در ناحیه دست‌ها و پا‌ها و صورت، ضعف عمومی بدن و حالت تهوع داشت ارائه کرد. وی عنوان کرد: همزمان با مشورت پزشک کار اکسیژن تراپی و کنترل علایم حیاتی بیمار انجام گرفت و با توجه به وضعیت اضطراری مصدوم انتقال بیمار قلبی به بیمارستان انجام شد. گفتنی است این عملیات تا ۳ بامداد ۳۱ فروردین به طول انجامید.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • معرفی بهترین روش های لاغری