Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@07:11:40 GMT

رشته پلو با ته دیگ مرغ، غذای سنتی ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۹۶۸۹

رشته پلو با ته دیگ مرغ، غذای سنتی ایرانی

رشته پلو را به شکل های مختلف و با مواد متنوعی میتوان تزیین کرد. مخلوط پیاز داغ، زرشک و خلال پسته قطعاً حرف نداشت. هم رنگ و آب قشنگی به غذا داد و هم طعمی عالی به رشته پلو و مرغ برشته اضافه کرد. گرچه همین رشته پلوی عالی به تنهایی کافی بود تا همه ما را سر ذوق بیاورد، سبزی خوردن تازه، سالاد شیرازی رنگارنگ، دوغ سنتی و دسر دو رنگ لایه لایه هم به آن اضافه شد و خلاصه همه نفس ها در سینه حبس شده بود تا وقت خوردن برسد!

مواد لازم :

برنج ۴ پیمانه
رشته پلویی ۱ بسته ۴۰۰ گرمی
فیله مرغ ۶ عدد
روغن به مقدار کافی
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱/۴ پیمانه
پیاز، زرشک و خلال پسته برای تزیین

طرز تهیه:

قبل از هر چیز برنج را به مدت نیم ساعت بخیسانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قابلمه مورد نظر آب و کمی نمک بریزید و بگذارید بجوشد. برنج خیس خورده را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید ۵ دقیقه در آب در حال جوش باقی بماند. سپس رشته پلویی را به برنج اضافه کنید. بعد از چند دقیقه که رشته نرم شد، برنج را آبکش کنید.

ته قابلمه به مقدار کافی آب و روغن بریزید. فیله های مرغ را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید. میتوانید با کمی خم کردن، آنها را به شکل بته جقه در بیاورید. زعفران دم کرده را طوری روی مرغ ها بریزید که دو طرفشان طلایی رنگ شود.

حال برنج و رشته را روی فیله ها بریزید و بگذارید دم بکشد. شعله گاز را کم کنید و اجازه بدهید به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت باقی بماند. چند دقیقه صبر کنید قابلمه خنک شود سپس محتویات قابلمه را در دیس مورد نظر برگردانید.

پیاز را با کمی زردچوبه روی شعله ملایم تفت بدهید. وقتی شروع به طلایی شدن کرد، زرشک و خلال پسته را به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. از این مخلوط برای تزیین رشته پلو با ته دیگ مرغ استفاده کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زشته پلو کوفته قلقلی غذای سنتی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)