Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@15:01:12 GMT

پیشنهاد برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مساجد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۹۶۹۱

پیشنهاد برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مساجد

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقی با اشاره به روش های ترویج استفاده از کالاهای ایرانی در مساجد، گفت: اولین راهکار این است که در مساجد فقط از کالای ایرانی استفاده شود و باید کوچکترین جزء را نیز شامل شود، ائمه جماعات باید در این زمینه با مردم سخن بگویند همچنین می‌توان از کارشناسان نیز در این زمینه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پاسخ به این سوال که مساجد چگونه می توانند در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی که پیش از این برای دانشگاهها توصیه شده بود، کمک کنند، گفت: در مساجد تشدد آراء زیاد است و اگر گروهی برای انجام و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در مساجد وارد عمل شوند نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت، به طور مثال پیرامون حضور نوجوانان در مساجد کرسی آزاد اندیشی برگزار شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب با اشاره به راه کارهای جذب جوانان در مساجد، گفت: فضای امروز مساجد با گذشته متفاوت شده است. به نظر می رسد باید با نوجوانان مباحث محتوایی مطرح شود و اسلام ناب برای آنان معرفی شود. امام جماعت باید به تبیین اسلام ناب بپردازد. امام جماعت نباید حزبی باشد البته اسلام به سیاست اهمیت می دهد ولی نباید امام جماعت حزبی برخورد کند. امام جماعت باید خود جوان بوده و به جوانان نزدیک شود. برنامه پارک و کوهپیمایی در مساجد باید انجام شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نقش مساجد در کمک رسانی به نیازمندان و تامین مخارج بیماران محله، گفت: صندوق قرض الحسنه مساجد می تواند در این زمینه وارد عمل شود، مردم با مراجعه به مسجد می توانند نیازهای خود را مطرح کنند و البته پس از تحقیقات در این رابطه مساجدی همچون مسجد جامع حضرت صاحب الزمان(عج) به آنان کمک رسانی می کند. تامین البسه و لوازم التحریر برای کودکان و تامین جهیزیه ازجمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: طرح شب های مهربانی از سوی جوانان محل مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) در زمستان به جهت رساندن پوشاک به نیازمندان انجام شد.

حجت الاسلام صادقی، گفت: ائمه جماعات باید به خوبی به تبیین اسلام و سیره اهل بیت بپردازند تا الگو برای نسل جوان به درستی شناسانده شود.

وی در پاسخ به این سوال که مسجد چگونه می تواند روحیه ایثار و شهادت طلبی را در مردم ایجاد کند، گفت: تقدیر و تجلیل از جانبازان دفاع مقدس و خاطره گویی از سوی آنان سبب افزایش روحیه ایثار و شهادت طلبی میان مردم می شود. بیان اهداف جبهه، جنگ و ایثار نیز در این زمینه کمک خواهد کرد.

گفتنی است همه ساله در دهه سوم ماه شعبان مساجد با برگزاری دهه تکریم و غبارروبی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.

منبع:باشگاه خبرنگاران پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، «پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جز» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آئین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6088626

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز