Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رؤسای قبلی بانوی پیر معتقد است که نراتزوری با وجود مدارکی که نقش داشتن این باشگاه در ماجرای فساد تبانی کالچو را اثبات می‌کرد از مجازات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا جان سالم به در برده است. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ ورزشی فوتبال جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از گذشت 12 سال از افشای ماجرای فساد تبانی با داوران در فوتبال ایتالیا یا همان پرونده موسوم به کالچوپولی، هنوز هم حرف و حدیث‌ها درباره این پرونده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 2006 چند تیم که به تبانی با کمیته داوران برای تعیین بازی‌های آنها متهم شدند که مهمترین آنها تیم‌های یوونتوس و میلان بودند که به ترتیب با فرستاده شدن به سری B و کسر 15 امتیاز مجازات شدند. اینتر اما یکی از تیم‌هایی بود که با وجود انتشار برخی گزارش‌ها درباره ایفای نقش مدیر فقیدش جاچینتو فاکتی در این پرونده، نه تنها مجازات نشد بلکه توانست قهرمانی یوونتوس در فصل 06-2005 را به نام خود بزند، قهرمانی‌ای که یوونتوسی‌ها هنوز آن را متعلق به خودشان می‌دانند.

جووانی کوبولی جیلی، رئیس سابق باشگاه یوونتوس در آستانه مصاف حساس این تیم برابر رم در هفته ماقبل پایانی سری A، در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: ما را در فصل 07-2006 به سری B فرستادند و ما هم این حکم را پذیرفتیم. با این حال چیزی که هنوز حسرتش را می‌خوریم این است که محاکمه‌ای که انجام شد به نظر من به بهترین شکل ممکن صورت نگرفت. در آن محاکمه بخش‌هایی مشخص از مدارک موجود نادیده گرفته شد، در واقع بهتر است بگویم که آن بخشی از مدارک پنهان ماند و وجود موارد دیگری از استراق‌سمع‌‌های تلفنی صورت گرفته در خصوص باشگاه‌های دیگر در آن زمان مشخص نشد. اینتر هم حقش بود به خاطر چند مورد مکالمه‌ای که میان این باشگاه با کمیته داوران ضبط شده بود، مجازات شود. پالاتزی، دادستان فدراسیون فوتبال ایتالیا هم این موضوع را تأیید کرده است.  

در بخشی از احکام صادر شده در خصوص پرونده کالچوپولی قهرمانی اولی یوونتوس با هدایت فابیو کاپلو در فصل 05-2004 از این تیم پس گرفته شد و دومین قهرمانی‌اش هم به اینتر اعطا شد، چون میلان رده دومی هم به عنوان یکی از مجرمان پرونده شناخته شد و به این تیم قهرمانی به اینتر رده سومی رسید. در آن پرونده یوونتوس با کسر امتیاز به قعر جدول دسته دوم فوتبال ایتالیا فرستاده شد و میلان هم با کسر امتیاز قابل توجهی فصل بعد را در سری A آغاز کرد. کمی بعد مشخص شد که اینتر هم با مسئول تعیین کننده داوران مسابقات سری A مکالمات مخفیانه داشته و با آنها لابی کرده اما این مدارک هرگز در پروسه رسیدگی به پرونده کالچوپولی مورد بررسی قرار نگرفت و اینتر تبرئه شد.

جیلی درباره روزهای حضور یوونتوس در دسته دوم فوتبال ایتالیا اظهار داشت: بدون شک روزهای سختی بود. ما بازی اول‌مان را مقابل تیم ریمینی مساوی کردیم و همانجا بازیکنان فهمیدند که در این لیگ باید با سطحی متفاوت از انگیزه و اراده بازی کنند. بازیکنانی مانند جیجی بوفون، جورجو کیه‌لینی، مائورو کامورانزی، پاول ندود، آلساندرو دل‌پیرو و داوید ترزگه با تواضعی باورنکردنی به کارشان در آن لیگ ادامه دادند و ما با وجود اینکه فصل را با امتیاز منفی آغاز کردیم، چندین هفته به پایان قهرمان شدیم. این را هم باید بگویم که آن یک فصل حضورمان در سری B باعث افزایش محبوبیت‌مان در ایتالیا شد.

رئیس پیشین بیانکونری افزود: بسیاری از شهر‌ها طوری از ما استقبال می‌کردند که تا پیش از این هرگز نظیرش را در زمان حضورمان در سری A تجربه نکرده بودیم. آنها خوشحال بودند که تیمی مانند یوونتوس در استادیوم‌شان بازی می‌کرد. تنها اتفاق عجیبی که در آن سال برای ما در سری B رخ داد، بازی‌مان در خانه تیم آرتزو بود. آن بازی بود که پیروزی در آن صعود ما به سری A را مسجل کرد. ما بازی را 5 بر یک بردیم و در آن دل‌پیرو و کیه‌لینی هر کدام دو بار و ترزگه یک بار گل زدند. در پایان بازی اما سرمربی حریف آنتونیو کونته با حالت خشمگین به رختکن تیمش برگشت و شاکی بود. او واقعاً عصبانی بود چون انتظار داشت تیمش نتیجه بهتری بگیرد. آرتزو در حال سقوط بود و باید نتیجه می‌گرفت اما این اتفاق نیفتاد و در پایان آن فصل سقوط کرد.

یوونتوس با هدایت دیدیه دشان از دسته دوم به دسته اول فوتبال ایتالیا برگشت اما این مرد فرانسوی نتوانست در سری A به کارش در تورین ادامه دهد. جیلی درباره برکناری غیرمنتظره ستاره سابق تیم ملی فرانسه که برای خیلی‌ها سؤال برانگیز شد، گفت: دشان تحت تأثیر توصیه‌های اشتباه مدیر برنامه‌هایش قرار گرفت و از ما درخواست قراردادی جدید با حقوقی نجومی داشت. ما هم کلودیو رانیری را آوردیم که دو بار ما را در زمره سه تیم برتر سری A قرار داد، به لیگ قهرمانان برگرداند و آن شب افسانه‌ای را برای‌مان در خانه رئال مادرید ساخت.

انتهای پیام/

R1015163/P35350/S3,1410/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس در ابتدای فصل جاری توانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد و حتی تا مقطعی با اینتر در کورس قهرمانی رقابت‌های سری آ ایتالیا حضور داشت اما شرایط پس از باخت این تیم مقابل نراتزوری تغییر کرد.

شاگردان آلگری این هفته در دیدار برابر میلان به تساوی بدون گل رضایت دادند تا حضورشان در رتبه سوم جدول رده‌بندی سری آ ایتالیا هم با اما و اگر همراه باشد و خطر از دست دادن این جایگاه هم آنها را تهدید کند.

نمایش ضعیف بیانکونری در چند هفته اخیر باعث شده است که بسیاری از هواداران یوونتوس انتقاداتی را از سرمربی این تیم مطرح کنند و حتی گفته شده بود که مدیران این باشگاه هم در حال بررسی شرایط برای قطع همکاری با آلگری در پایان فصل هستند.

اما اتفاق عجیبی که در جریان بازی برابر میلان رخ داد این بود که گروه رسمی هواداران اولترای یوونتوس نشان دادند که علاقه زیادی به این مربی ایتالیایی دارند و در طول بازی بارها و بارها نام او را فریاد زدند و حتی روز گذشته بنری بزرگ را با خودشان به ورزشگاه برده و روی آن از او درخواست کرده بودند که به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد، اتفاقی عجیب که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

روی این بنر نوشته شده بود: «آقای آلگری تو باید بمانی، ما می‌خواهیم با تو به جام باشگاه‌های جهان برویم!»

دیگر خبرها

  • میلان به دنبال هایجک موتا از یوونتوس
  • مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد
  • خلاصه بازی اینتر و تورینو + فیلم
  • با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!
  • درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • خلاصه بازی یوونتوس 0-0 میلان (سری آ ایتالیا - 2023/24)
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • یوونتوس - میلان؛ ترکیب رسمی