Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@14:51:39 GMT

نگاهی به برنامه‌های مؤسسه «قرآن‌پژوهان کوثر»

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۰۰۱۸

نگاهی به برنامه‌های مؤسسه «قرآن‌پژوهان کوثر»

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآ‌ن‌پژوهان کوثر اصفهان، از سال 1388 با کسب مجوز از سوی سازمان تبلغات اسلامی فعالیت کاری خود را آغاز کرد.
مؤسسه فرهنگی قرآن‌پژوهان کوثر اصفهان فعالیت کاری خود را در چند شاخصه در نظر گرفته است که شامل مطبوعات قرآنی است در این بخش به ارائه فصل‌نامه‌هایی به نام کوثر پرداخته شده است که در فصل بهارشماره 61 انتشار پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین این مؤسسه بخشی به نام انتشارات قرآنی دارد که به آثار، مقالات و کتبی در حوزه قرآن‌پژوهی و مشاوره پرداخته می‌شود.
ارائه پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری به همه طلاب و دانشجویان ارشد، حضور تیم قوی به منظور ارائه مشاوره به دانشجویان، دارا بودن کتابخانه تخصصی و تفسیر با وجود 50 عنوان تفسیر که برای مطالعه و فیش‌برداری حوزویان استفاده می‌شود.
این مرکز در بحث آموزش در دو مقطع کودک و نوجوان از سنین 8 تا 12 و 12 تا 17 برای دختر و پسر، مباحث قرآن‌پژوهی، حفظ موضوعی، تفسیر موضوعی مرتبط با سنین این کودکان ارائه می‌شود. همچنین آموزش مباحث نهج‌البلاغه، حکمت‌های نهج‌البلاغه، حفظ موضوعی نهج‌البلاغه نیز در نظر گرفته شده است.


مؤسسه قرآن‌پژوهان جلسه تلاوت و تفسیر قرآن را به صورت هفتگی با حضور اساتید برتر برگزار می‌کند و برنامه‌های آموزشی بسیاری را در این مبحث در نظر گرفته است.
یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن‌پژوهان کوثر در استان اصفهان، خیابان چهارباغ، روبروی ورزشگاه تختی، کوچه آیت‌الله ارباب، مسجد القرآن واقع شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان بعدازظهر روز یکشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه «محفل» اظهار کرد: اخلاص دست اندرکاران عامل مهم موفقیت برنامه محفل بود و موجب برکات آن شد.

کارشناس برنامه محفل بیان کرد: ترویج مفاهیم و بیان نکات قرآن و برخی احکام از ویژگی‌های برجسته برنامه محفل بود.

وی ابراز کرد: آیه «أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ مَأْدُبَةُ اللَّهِ فَتَعَلَّمُوا مَأْدُبَتَهُ مَا اسْتَطَعْتُم‏» مصداق مجموعه تلویزیونی محفل مبنی بر اینکه قرآن غذای آماده الهی است، می‌باشد.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه ایجاد جذابیت از اقتضائات برنامه‌های تلویزیونی است، عنوان کرد: در برنامه محفل رعایت موازین قرآنی و احکام دینی در اولویت قرار داشت.

کارشناس برنامه محفل خاطرنشان کرد: بیان ساده مسائل تفسیری و مفاهیم قرآن از نوآوری‌های این برنامه بود تا مردم به نحوه بهترین با این مسائل آشنا شوند.

کد خبر 6091428

دیگر خبرها

  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی روی آنتن می‌رود
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)