Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ایجاد سالانه هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا دباغ عبداللهی در نشست صمیمی کارکنان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل با سرپرست این اداره کل تصریح کرد: حوزه صنایع دستی یکی از حوزه های اشتغال زا و موفق در امر اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  

وی افزود: در خود استان اردبیل نیز وضعیت اشتغال زایی این حوزه مطلوب بوده و تاکون برای 61 رشته صنایع دستی پروانه تولید صادر شده و در سامانه ملی هنرمندان 17 هزار نفر ثبت نام کرده و پروانه تولید و کارت صنعت گری دریافت کرده‌اند. 

  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد نزدیک به 10 هزار هنرمند دیگر نیز در سطح استان با وجود عدم ثبت نام در سامانه در امر تولید فعالیت دارند. 

  

دباغ عبداللهی با اشاره به اینکه سال گذشته رقم فروش صنایع دستی این استان 350 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: میانگین سالانه صادرات صنایع دستی استان نیز 500 هزار دلار است. 

  

وی به ثبت 16 رشته صنایع دستی استان در فهرست آثار ناملوس، اخذ سه نشان بین المللی یونسکو و سه نشان ملی جغرافیایی اشاره و تاکید کرد: در وضعیت فعلی 9 مرکز آموزش صنایع دستی و 205 فروشگاه حقیقی به همراه پنج سایت اینترنتی فروش صنایع دستی دایر است. 

  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به صدور هزار و 840 مورد مجوز مشاغل خانگی اشاره و تاکید کرد: زمینه معرفی و فروش صنایع دستی استان در بازارهای الکترونیک نیز تسهیل شده است. 

  

وی ضرورت رشد و توسعه این مهم را دریافت نشان های بین المللی و ملی دانست و تاکید کرد: در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی کد اصالت محصول برای صنایع دستی تولیدی استان را فعال کنیم. 

  

به گفته دباغ عبداللهی این کد به منزله اطمینان خاطر از کیفیت، مکان و ویژگی های تولید است و می‌توان اطمینان مشتری را از کیفیت و اصالت محصول جلب کند. 

  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: مجموع اقدامات موجب شده تا رتبه صنایع دستی استان از 27 در سال 90 به رتبه پنجم تا هفتم در وضعیت فعلی بهبود یابد.   


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صنایع دستی منطقه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو