Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه های سوری از کشف یک انبار مهمات و سلاح های سنگین ساخت رژیم صهیونیستی در جنوب دمشق خبر دادند.

خبرگزاری سانا سوریه گزارش داد در این انبار مهمات که متعلق به معارضان سوری بود، انواع سلاح های سنگین و پیشرفته ساخت رژیم صهیونیستی کشف و ضبط شده است.

دولت دمشق بارها تل آویو را متهم به کمک به معارضان سوری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چارچوب توافق معارضان سوری با مقامات سوریه، عده زیادی از تروریست ها آمادگی خود را برای خروج از حومه دمشق اعلام کردند. با تداوم پاکسازی مناطق حومه دمشق از حضور تروریست ها و معارضان سوری، تاکنون چندین انبار سلاح  شامل خمپاره و خمپاره انداز، مسلسل، راکت، مین های زمینی و انواع مواد منفجره که همگی ساخت رژیم صهیونیستی هستند، در شهرهای یلتا، بابیلا، بیت سحم شناسایی شده است.

نخستین بار نیست که سلاح های اسرائیلی سر از انبارهای معارضان سوری در می آورند. در فوریه سال جاری میلادی، چندین انبار سلاح در مناطق آزاد شده البوکمال و المیادین (از توابع دیرالزور)کشف شد که در میان آنها مقادیر زیادی سلاح ساخت اسرائیل به چشم می خورد. این مناطق پیش از این تحت سلطه گروه تروریستی داعش بودند که در پاییز سال گذشته از سلطه خارج شدند.

رژیم صهیویستی مدعی است کمک های بشر دوستانه خود را به سوریه ارسال کرده است این در حالی است که به رغم سکوت رژیم صهیونیستی در مورد کشف سلاح های ساخت اسرائیل در خاک سوریه، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد هفت گروه معارض سوری با حضور در بلندی های جولان، مقادیر زیادی سلاح و مهمات از طرف صهیونیستی خریداری کردند.

برخی منابع خبری نیز از افزایش کمک های نظامی مستقیم رژیم صهیونیستی به معارضان سوری طی ماه های اخیر خبر دادند.

دولت دمشق پیش از این اعلام کرد رژیم صهیونیستی با به خدمت گرفتن معارضان سوری و تامین مهمات آنها، در صدد تشدید اختلافات داخلی سوریه است.

انتهای پیام/

کشف سلاح ساخت رژیم صهیونیستی در سوریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه رژیم صهیونیستی گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای» به خبر آغاز ساخت نیروگاه کارون در پاییز پرداخت و نوشت: برخلاف بتن‌ریزی در تأسیسات هسته‌ای دولت قبل که با هدف تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام می‌شد، اکنون بتن‌ریزی‌ها با هدف ساخت تأسیسات تازه و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران انجام می‌شود. در این رابطه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اولین بتن جزیره هسته‌ای سایت کارون در پاییز سال‌جاری ریخته می‌شود. محمد اسلامی با بیان اینکه نیروگاه کارون که قرارداد احداث آنها در دوران قبل از انقلاب با کشور فرانسه منعقد شده بود و پس از پیروزی انقلاب از سوی این کشور رها و عملاً تعطیل شد، گفت: در راستای اجرای سند راهبردی احداث ۲۰ هزار مگاوات برق در سال ۱۴۰۱، نیروگاه کارون به عنوان یکی از نیروگاه‌های دارای طراحی کامل مجدداً در دستور کار قرار گرفت.

وی تأکید کرد: مراحل تثبیت مالکیت زمین، حصارکشی، آماده‌سازی سایت، تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی برای احداث جزیره هسته‌ای در حال انجام است. اسلامی با بیان اینکه اولین بتن جزیره هسته‌ای سایت کارون در پاییز سال‌جاری ریخته می‌شود، گفت: احداث نیروگاه کارون فرصتی برای جبران عقب‌ماندگی ۵۰ ساله ایران در تولید برق اتمی خواهد بود. گفتنی است بتن‌ریزی برای ساخت و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای، درحالی انجام می‌شود که دولت گذشته، در برجامی که خسارت‌بار خوانده شد، با هدف جلب رضایت غرب به تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای ایران رضایت داد که بتن‌ریزی در قلب نیروگاه اتمی اراک از آن جمله است. اکنون اما، نه فقط برای تحقق اسناد بالادستی، بلکه به دلیل تغییر ریل صورت گرفته در دولت با رأی مردم، بتن‌ریزی‌ها تغییر کاربرد داده و به جای جلب رضایت غرب، با هدف توسعه دانش و کسب مزیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بیشتر برای کشورمان صورت می‌گیرد.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا با پرچم‌های فلسطین» نوشت: ۲۰ روزی می‌شود که شاهد تحولات اجتماعی بی‌نظیری در دانشگاه‌های آمریکا هستیم. تحولاتی که می‌طلبید، اساتید جامعه‌شناسی و حتی روانشناسی روی آنها متمرکز شده و آنها را تجزیه و تحلیل کنند. «درگیر شدن قشر نخبگانی آمریکا با نظام حاکم بر این کشور» و «فریاد زدن نفرت از خشونت و نسل‌کشی در غزه» و از همه مهم‌تر «عیان شدن چرایی نفرت تاریخی از رژیم صهیونیستی» همه آن چیزی است که، با شروع اعتراض‌های قشر نخبه و دانشگاهی آمریکا و سرایت آن به چهار گوشه جهان بر سر زبان‌ها افتاده است. تصور کنید دانشگاه‌هایی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه «صهیونیزم جهانی» و «نسل‌کشی در غزه» به پا خاسته‌اند که، اداره‌کنندگان آینده این کشورها هستند! به این نکته هم توجه داشته باشید، آمریکا طی این ۲۰ روز، همه آن ارزش‌هایی را که طی سالیان سال با قدرت پول، رسانه، زور، سینما و هالیوود و نخبگان همین دانشگاه‌ها رشته بود، پنبه کرده است!

دیروز تصاویر حیرت‌انگیزی از دانشگاه میشیگان منتشر شد. این دانشگاه جزو برترین دانشگاه‌های این کشور و جهان است. هزاران دانشجوی در محوطه‌ای بزرگ مثل یک استادیوم بزرگ فوتبال، در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی شرکت کرده‌اند. مسئول مربوطه اسامی دانشجویان را می‌خواند و دانشجویان، در حالی که کلاه مخصوص فارغ‌التحصیلی بر سر، چفیه فلسطینی روی دوش و پرچم فلسطین در دستش است، به جایگاه رفته و با جمله «Free Palestine» هم وجدان بیدارش را نشان می‌دهد، هم با وجود آگاهی از خطراتی که در پیش‌رو دارد، با ۴۰ هزار شهیدی که اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی طی فقط چند ماه قتل‌عام کرده، ابراز همدردی می‌کند. سایر دانشجویان هم که منتظر خوانده شدن نام‌شان هستند، برای این عده دست می‌زنند؛ تصاویری که تردید نداشته باشید، به اندازه خود، صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داده و همین روزها، دولتمردان آمریکا را هم برای جمع کردن این بساط جنایت، تحت فشار قرار خواهد داد.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اخراج کنید این دانشجویان حامی حماس را!» به سخنان مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت و نوشت: صدها دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا به دلیل مواضع ضد صهیونیستی همچنان در بازداشت پلیس هستند و حالا صداهایی در حمایت از «انتفاضه جهانی» به گوش می‌رسد. به رغم تداوم اعتراضات به رویکرد خشن علیه دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به برنامه‌هایی که علیه دانشجویان تدارک دیده شده، خواستار اخراج دانشجویان خارجی شده است که از حماس یا گروه‌های مشابه حمایت می‌کنند.

این روزها در شرایط ارعاب و تهدید، دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در شعارهای خود خواستار یک «انتفاضه جهانی» هستند. بیش از دو هفته از آغاز اعتراض دانشجویان امریکایی به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی می‌گذرد و پلیس و نیروهای امنیتی دست‌کم ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و استاد را بازداشت کرده‌اند. با وجود جمع‌آوری چادرهای دانشجویان معترض در نیویورک، صدها دانشجو، شنبه شب در خارج از محوطه دانشگاه تجمع کردند. معترضان ضمن تاکید بر لزوم قطع رابطه دانشگاه با رژیم صهیونیستی، آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند، اما بدنه سیاسی آمریکا همچنان خشونت‌های صورت گرفته را کافی نمی‌داند. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در گفت‌وگویی با پایگاه آکسیوس به شدت به جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی که دانشگاه‌های این کشور را در بر گرفته است، حمله کرد و در کنار برچسب «خشونت، تخریب و یهودستیزی»، اعلام کرد که جمهوری‌خواهان برنامه‌ای را برای تحت فشار گذاشتن دانشگاه‌ها برای مقابله با اعتراضات آن‌ها در دستور کار دارند و به همین منظور به چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستور داده تا درباره این اعتراضات تحقیق کنند.

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «زخم باز غزه» را برگزید و نوشت: تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۶۸۳ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۷۸ هزار و ۱۸ نفر رسیده است که این ارقام بخشی از جنایت‌های ادامه‌دار رژیم صهیونیستی در نوار غزه است. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۴ هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافته است. پس از گذشت ۲۱۲ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در باتلاق بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است. رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۲ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهان را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: نوار غزه شاهد فاجعه پزشکی بی‌سابقه‌ای به دلیل ۷ ماه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و حملات این رژیم علیه مراکز درمانی است. به نقل از سما، این وزارتخانه هشدار داد اگر رژیم صهیونیستی تهدیدهای خود را درباره حمله به رفح عملی کند احتمالاً کشتار جمعی رخ خواهد داد.

روزنامه شرق در یادداشت سرمقاله امروز خود به قلم حمزه نوذری جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، تیتر «بشر هیچ‌وقت متمدن نشده است» را برگزید و نوشت: چرا در جهان به‌اصطلاح متمدن امروز شاهد رفتارهایی هراس‌انگیز و وحشتناک از سوی افرادی علیه دیگران هستیم. در جهانی زندگی می‌کنیم که خود را از جهان نامتمدن گذشته متمایز می‌کند؛ اما رفتارهایی را شاهد هستیم که هیچ نسبتی با تمدن ندارد؛ مثلاً تعرض و تجاوز به زنان و دختران گرفتارشده، اسیرشده در بحبوحه جنگ، ناآرامی‌ها و شورش‌ها و سپس کشتن آنها. تعرض و تجاوز به زنان در همه جوامع کم‌وبیش وجود دارد و در بسیاری از مواقع متجاوزان مجازات می‌شوند؛ اما تعرض فاتحان، نظامیان و شورشیان به زنان و دخترانی که در میان ناآرامی‌ها و جنگ‌ها گرفتار شده و سپس کشتن آنها معمولاً مجازاتی به دنبال ندارد. این مسئله‌ای است که هم در میان سربازان حافظ صلح در آفریقا هم در میان جنگجویان داعش و هم در اوکراین و در غزه شاهد آن هستیم. چنین مسئله‌ای زمانی که ناآرامی‌های داخلی هم رخ می‌دهد و زنانی دستگیر می‌شوند و حتی در جوامع پیشرفته هم شاهد آن هستیم. چگونه می‌توان چنین رفتارهایی مانند تعرض و تجاوز و سپس کشتن اسیر و زندانی را توضیح داد.

نوربرت الیاس، جامعه‌شناس معروف، کنترل و کف نفس را به‌مثابه خصلت اساسی انسان متمدن‌شده می‌داند. به عبارتی فرایند متمدن‌شدن فرایندی است برای کنترل و تنظیم نفس. او تصور می‌کند کنترل و تنظیم غرایز زندگی را قابل محاسبه‌تر می‌کند و خشونت و زور فیزیکی را در تعاملات اجتماعی کمتر می‌کند. وقتی کنترل و کف نفس کم‌رنگ باشد، خشونت، تعرض و تجاوز افزایش می‌یابد و موجب ناامنی در زندگی اجتماعی می‌شود. شکست و ناتوانی در کنترل نفس یعنی شکست در متمدن‌شدن. مهار نفس با لذت‌جویی‌های افرادی که به دیگران تعرض و تجاوز می‌کنند، در تضاد است.

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شارژ رفاه با دورکاری‌» نوشت: شوک کرونا باعث گسترش دورکاری در اکثر کشورها شد. حال پس از گذر از این همه‌گیری، اندکی از حجم دورکاری‌ها کم شده است؛ اما مزیت‌های آن باعث شده است که تعادل جدیدی میان کار و زندگی ایجاد شود. مطالعات جدید نیز نشان می‌دهد، می‌توان تعطیلات یا دورکاری نیروی کار را به نحوی تنظیم کرد که نه تنها اثر منفی در عملکرد اقتصادی نداشته باشد، بلکه باعث بهبود رفاه خانوارها شود. یک مطالعه جدید از صندوق بین‌المللی پول، اثرات کاهش زمان رفت و آمد بر افزایش رفاه را تأیید کرده است. همچنین یک گزارش در اکونومیست نیز شکل جدید دورکاری در اقتصاد آمریکا را مورد بررسی قرار داده که باعث بهبود وضعیت زندگی افراد شده است. در هفته‌های اخیر، بحث تعطیلات دو روزه در ایران مطرح شده است که بسیاری از کارشناسان بر مزایای اجرایی شدن آن تاکید می‌کنند. بنابراین می‌توان همسو با عصر جدید پساکرونا، در اقتصاد ایران نیز تعادل جدیدی میان کار و زندگی تعریف کرد.

کد خبر 750731

دیگر خبرها

  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو