Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@14:59:05 GMT

رینگ حفاظتی چهارم،خط قرمز گسترش افقی شهر است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۰۶۳۶

رینگ حفاظتی چهارم،خط قرمز گسترش افقی شهر است

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رینگ حفاظتی اصفهان علاوه بر ساماندهی ترافیک وظیفه حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از گسترش افقی شهر را به عهده دارد و خط قرمز گسترش افقی شهر محسوب می شود.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه راه‌اندازی رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان یکی از نیازهای اساسی شهر اصفهان است، اظهار کرد: این رینگ همه مناطق شهرداری اصفهان به جز مناطق یک و یازده را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان از شش شهر اصفهان، دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم عبور می‌کند، اضافه کرد: رینگ حفاظتی اصفهان از تقاطع غیر همسطح کارخانه قند آغاز و به سمت خیابان شهید خاتون‌آبادی، بزرگراه شهید اردستانی، خیابان آیت‌الله غفاری، خیابان بعثت، بزرگراه معلم، میدان استقلال، خیابان لوله ( واقع در خمینی‌شهر )، خیابان آتشگاه، اتوبان ذوب‌آهن ( محدوده زندان )، جنوب سپاهان شهر و کمربندی شرق اصفهان در جوار مرکز همایش‌های بین‌المللی، نمایشگاه بین‌المللی( سایت جدید )، شهر رؤیاها، میدان مرکزی میوه و تره‌بار عبور و به تقاطع کارخانه قند در خیابان جی منتهی می‌شود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان مساحت رینگ چهارم حفاظتی اصفهان را ۷۸ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه از منطقه ۱۵ شروع و به جز منطقه یک و یازده تمامی مناطق را درگیر می‌کند. در حال حاضر نیز سهم هر منطقه از این رینگ مشخص شده است.

 وی با بیان اینکه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان با هدف کاهش مشکلات ترافیکی و به منظور جلوگیری از ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر در اولویت برنامه‌ریزی‌های شورای پنجم قرار گرفته است، افزود: رینگ حفاظتی اصفهان علاوه بر ساماندهی ترافیک وظیفه حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از گسترش افقی شهر را به عهده و خط قرمز گسترش افقی شهر محسوب می شود که اجرای این طرح از موارد مورد توافق شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه طرح مطالعاتی و برنامه ریزی برای رینگ چهارم حفاظتی طی سال‌های گذشته آماده شده است، تصریح کرد: عمده‌ترین دلیل عدم بهره برداری از این طرح ایجاد هماهنگی بین شهرهای موجود در این رینگ است که گویا هنوز هماهنگی لازم را ندارند.

 طغیانی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر اصفهان در خصوص محل آغاز اجرای عملیات بهره برداری از رینگ چهارم ترافیکی به اجماع رسیده‌اند، گفت: با توجه به توافقات انجام شده، شروع احداث این رینگ از منطقه۱۵ است و با توجه به اینکه اعضای شورای اسلامی پنجم شهر و شهردار اصفهان تاکید ویژه بر عملیاتی شدن این طرح دارند، پیش‌بینی می شود که از اوایل خردادماه عملیات ساختمانی این پروژه آغاز شود.

وی بودجه مورد نظر برای اجرای رینگ چهارم حفاظتی اصفهان را بالغ بر ۴۸میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شهرداری مرکزی به عنوان تامین کننده اصلی این بودجه محسوب و اعتباری بالغ بر۳۵ میلیارد تومان را تامین و سهم شهرداری منطقه ۱۵ و منطقه ۱۰ به ترتیب شش و هفت میلیارد تومان است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رینگ حفاظتی اصفهان شيرين طغياني کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان، بولوار کاوه و دانشگاه صنعتی با عدد ۵۹، خیابان احمدآباد ۸۶، میدان انقلاب ۷۸، پارک زمزم ۷۲، رهنان ۶۵، خیابان زینبیه ۷۰، کردآباد و سپاهان‌شهر ۵۷، خیابان‌های فیض و فرشادی ۵۴ و ولدان ۶۸ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با عدد ۳۷ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۳۴ در وضعیت پاک، در شاهین‌شهر ۷۴، مبارکه ۶۲، کاشان ۵۷، قهجاورستان ۵۶ و نجف آباد ۷۰ AQI در وضعیت قابل قبول و در زرین شهر با میانگین ۱۰۴ ناسالم برای گروه‌های حساس و در سجزی با میانگین ۱۵۴ ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.


شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.


شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • داور دیدار استقلال و ذوب آهن تغییر کرد
  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است