Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به بیت المقدس در روزهای آینده، اظهار کرد: قطع به یقین این انتقال تبعات بسیار سنگینی برای رژیم صهیونیستی و کاخ سفید خواهد داشت و موجب افزایش تنش در منطقه می‌شود چرا که فلسطینیان حاضر نیستند با این موضوع کنار بیایند و هرگز این مسئله را نمی‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس نابودی رژیم صهیونیستی تثبیت خواهد شد و این موضوع نمونه همان مثال معروف "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" است چون این امر در صورت وقوع موجب نابودی هرچه زودتر این رژیم می‌شود.

حسینی با بیان اینکه سردمداران کشورهای مسلمان باید در مقابل این حرکت ترامپ بایستند، افزود: متأسفانه با چراغ سبزی که مزدور تراز اول کاخ سفید در منطقه یعنی بن سلمان نشان داد خیانت بزرگی را نسبت به فلسطینیان مرتکب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به خروج آمریکا از برجام و به انزوا رفتن کاخ سفید، بیان کرد: بعید است که کشورهای اروپایی در موضوع انتقال سفارت از مردم فلسطین حمایت کنند، چرا که این کشورها منافع خود را بر همه مسائل انسانی ترجیح می‌دهند.

وی بیان کرد: ما در برجام دیدیم که کشورهای اروپایی در مواقع مختلف از آمریکا حمایت کردند در حالی که می‌دانستند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست.

حسینی ادامه داد: اگر موضوع ساخت سلاح هسته‌ای برای کشورهای اروپایی مهم است، چرا نسبت به ساخت سلاح هسته‌ای توسط آمریکا و اسرائیل واکنش نشان نمی‌دهند و چرا اروپاییان این حساسیت را فقط نسبت به ایران دارند و نسبت به کشورهای دیگر چنین حساسیتی وجود ندارد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند به کشورهای اروپایی هم نمی‌توان اعتماد کرد، اظهار کرد: در موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس به احتمال فراوان اروپاییان هم در کنار آمریکا قرار می‌گیرند، اما ممکن است سایر کشورها نسبت به این اقدام کاخ سفید واکنش نشان دهند.

وی بیان کرد: متأسفانه مواضع برخی دولت‌های منطقه متفاوت از مواضع ملت‌هایشان است و ملت‌های آنان غیر از آن چیزی را می‌خواهند که دولت‌هایشان دنبال می‌کنند، به طور مثال کشور عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی ملت‌هایشان در برابر این حرکت آمریکا موضع دارند، اما دولت‌هایشان که بعضا دست ‌نشانده کاخ سفید هستند عکس العمل خاصی نسبت به این موضوع نشان نمی‌دهند.

حسینی با اشاره به موضع گیری نکردن برخی کشورهای مسلمان نسبت به اقدامات ضد بشری آمریکا، اظهار کرد: از دولت‌های بزدل و مزدور نمی‌توان انتظاری برای موضع‌گیری نسبت به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس داشت، همان‌طور که تاکنون نسبت به جنایت‌های کاخ سفید موضع‌گیری نکرده‌اند و همواره سکوت اختیار کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: ضعف نشان دادن برخی کشورهای منطقه در برابر اقدامات آمریکا باعث می‌شود که به نوعی خودشان را زیر سوال ببرند، چرا که ملت‌های آنان آگاه هستند و از این اقدامات ضدبشری آمریکایی‌ها منزجر و متنفر هستند و اگر این دولت‌ها با مردم و واقعیت‌ها همراهی نکنند قطع به یقین مورد نفرت ملت‌هایشان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا رژیم صهیونیستی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی

به گزارش قدس آنلاین، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از میزان افزایش قیمت کالاهای اساسی در سرزمین های اشغالی، به کابینه حاکم اعتراض کرد.

وی نوشت: قیمت ها در حال افزایش و طبقه متوسط در حال نابودی است، کابینه هزینه های زیادی را به ما تحمیل می کند و اگر نرود، افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی به مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی دامن زده است. صهیونیست ها که با وعده زندگی بهتر، از کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند، به دروغ بودن وعده های تل آویو پی بردند.

اگرچه آمریکا و بسیاری از پایتخت های غربی تلاش دارند تا با دادن وام و کمک های مالی بلاعوض جلوی فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما از بین رفتن محصولات کشاورزی و تعطیلی صنایع، کاهش درآمدهای حوزه گردشگری و نبود نیروی کار که اغلب مهاجران فلسطینی یا مهاجرانی از دیگر کشورها بودند، به بحران اقتصادی این رژیم دامن زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو