Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:56:31 GMT

احیای تالاب‌ها برای کنترل گرد و غبار در اولویت است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۱۱۳۸

احیای تالاب‌ها برای کنترل گرد و غبار در اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی آذربایجان غربی، حمید ظهرابی در حاشیه بازدید از تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد گفت: امسال با تاکید رییس جمهوری مبنی بر حفظ و احیای تالاب ها، حق آبه آنها تامین می شود.  

وی افزود: بسیاری از تالاب های کشور در انتهای حوضه های آبخیز قرار دارد و بهره برداران بالادستی نسبت به حق آبه تالاب ها تعدی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ظهرابی ادامه داد: امسال یک کارگروه ملی به ریاست معاون اول رییس جمهوری و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای پیگیری برنامه های احیا تالاب ها نیز تشکیل شده است.  

وی گفت: جلب مشارکت مردم برای جریان سازی های اجتماعی و توسعه فعالیت های بومی و محلی با هدف تامین حق آبه تالاب ها نیز در دستور کار قرار دارد.  

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص نقش مهم تالاب ها در اکوتوریسم گفت: در سایه مدیریت جامع زیست محیطی از تالاب ها و سرمایه گذاری ادارات میراث فرهنگی می توان از ظرفیت های گردشگری تالاب ها استفاده کرد و موجب توسعه اقتصادی منطقه شد.  

ظهرابی با اشاره به ضرورت حفظ تنوع زیستی تالاب ها نیز افزود: ۹ برنامه مدیریتی برای حفظ تنوع گونه های پرندگان و جلوگیری از انقراض آنها با مشارکت های مردمی آماده شده است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تالاب کانی برازان مهاباد در زمان حاضر، بیان کرد: کمبود آب در انتهای تابستان و آلودگی منابع تغذیه کننده آب تالاب مهمترین تهدیدهای این تالاب به شمار می رود.

کد خبر 4294029

منبع: مهر

کلیدواژه: تالاب کانی برازان حمید ظهرابی محیط زیست آذربایجان غربی معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش انتخاب شهردار بارش باران ترافیک سازمان هواشناسی بیمه سرهنگ نادر رحمانی سازمان تامین اجتماعی نمایشگاه کتاب تهران آلودگی هوا طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است