Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:31:33 GMT

ارسال هشتمین محموله چوبی حرم حضرت علی(ع)

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۱۱۵۵

ارسال هشتمین محموله چوبی حرم حضرت علی(ع)

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛محمد جواد طبسی با اشاره به اینکه این محموله شامل انواع درب و پنجره های نفیس با طراحی سنتی است، گفت: جنس این محموله از چوب ساج برمه است که به علت خواص فیزیکی خاص خود و بافت چرب آن در شرایط آب و هوایی نجف که اختلاف دمای در فصول مختلف سال بیش از ۶۰ درجه می باشد، مقاوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ملزومات مربوط به بخشی از درب‌های کفشداری و بخشی از درب های مدرسه طلاب در بخش زیارتی و همچنین درب و پنجره های ساختمان موزه و بخشی از درب و پنجره های ساختمان اداری واقع در بخش غیرزیارتی است.

سرپرست شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی گفت: با ارسال این محموله، تعداد ۵۵۱ باب درب و پنجره برای بخش زیارتی و تعداد ۱۰۵ عدد درب و پنجره ویژه بخش غیر زیارتی توسط شرکت چوب آستان قدس رضوی تهیه و ارسال شده است.

طبسی درخصوص معماری به کار رفته در این ملزومات گفت: در این درب و پنجره ها از هنرهای معماری ایرانی اسلامی شامل گره چینی، آلات چینی و منبت استفاده شده است.

انتهای پیام// م.م

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)

عصر ایران - جزیره آستیپالیا (Astypalea) یکی از زیباترین مکان ها در گروه جزایر دودکانیز (Dodecanese) در جنوب شرقی دریای اژه محسوب می شود. این یک جزیره کوچک اما دوست داشتنی یونانی است. حدود سه هزار نفر در جزیره آستیپالیا ساکن هستند که بیشتر از طریق کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری زندگی خود را سپری می کنند.

تاریخ جزیره آستیپالیا از دوران ماقبل تاریخ آغاز می شود. این جزیره به ویژه در دوران هلنیستی به لطف فعالیت ماهیگیری ساکنان آن توسعه یافت. در دوران رومیان، جزیره توسط دزدان دریایی به عنوان پایگاهی برای عملیات خود استفاده می شد. سپس، نژادهای بسیاری مانند ونیزی ها، ترک ها و ایتالیایی ها آن را فتح کردند تا اینکه در نهایت در سال 1948 به کشور یونان ملحق شد.

جزیره آستیپالیا یونان دارای چهار روستای کوچک اما دیدنی است که شامل کورا، آنالیپسی یا مالتزانا، واتهی و لیوادیا می شوند. مشخص ترین ویژگی این جزیره کلیساهای کوچک یا بزرگتری هستند که در سراسر آن پراکنده شده اند. معروف ترین کلیسا به نام پاناگیا پروتتیسا (Panagia Portaitissa) شناخته می شود که کاملا به رنگ سفید با یک نماد چوبی زیبا و یک برج ناقوس بزرگ است.

به لطف مکان بکر و دنج خود، آستیپالیا دارای فضایی آرام است و به یک استراحتگاه گردشگری شلوغ تبدیل نشده است.

اگرچه به گروه جزایر دودکانیز تعلق دارد، اما آستیپالیا دارای معماری سیکلادیک است. خانه ها و کلیساهایی به رنگ سفید، کوچه های باریک، پنجره های آبی رنگ و بالکن های چوبی فضایی بی نظیر را در جزیره ایجاد می کنند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هاشیما ؛ متفاوت ترین جزیره ژاپن که اکنون میزبان ارواح است! (+عکس)

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)