Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@23:50:22 GMT

آخرین وضعیت ساخت صحن حضرت زینب درکربلا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۱۴۰۵

آخرین وضعیت ساخت صحن حضرت زینب درکربلا

عملیات اجرایی دیوار آب بند صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) به عنوان فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) به پایان رسید.

به گزارش مشرق، عملیات اجرای دیوار آب بند صحن حضرت زینب (س) در کربلا به پایان رسید.

فرهاد اولاد عسگری سرپرست کارگاه فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسین در خصوص آخرین وضعیت ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا گفت: در حال حاضر ۳۰۰نفر در این صحن مشغول فعالیت هستند که اکثر آنها ایرانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:‌ قرار است در آینده نزدیک تعداد کارگران طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر برسد.

سرپرست کارگاه فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) با اشاره به گذشت ۳ سال از آغاز عملیات عمرانی این فاز از طرح توسعه گفت: انتهای سال ۹۸ قرار است عملیات احداث بخش سازه پایان یافته و به بهره برداری برسد.

اتمام عملیات اجرای دیوار آب بند

اولاد عسگری با بیان اینکه برای مهار آبهای زیر سطحی ۵۸۹ پانل بتنی در اطراف فاز اول طرح توسعه صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) نصب شده است گفت: عملیات اجرای آخرین دیوار آب بند در روز گذشته پایان یافت.

به گفته وی، این در حالی است که همزمان عملیات خاکبرداری این صحن در حال انجام است که تا کنون ۲۴۰ هزار متر مکعب از این عملیات خاکبرداری انجام شده ولی باید عملیات خاکبرداری به میزان ۵۷۰ هزار مترمکعب برسد. 

گفتنی است، صحن عقیله بنی هاشم (حضرت زینب(س)) به عنوان بخشی از طرح جامع توسعه  حرم حسینی با زیربنای ۱۶۰.۰۰۰ متر مربع  از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می شود. ضمن اینکه پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم(س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین(ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها ۵ هکتار(۵۰۰۰ هزار مترمربع) در حال ساخت و ساز است. 

این صحن که در ۴ طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است.

این صحن مجموعه ای از شبستان های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود. همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا خواهد شد.

عملیات ساخت صحن ۵ هکتاری عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در سال ۱۴۰۰ پایان می‌یابد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی حرم امام حسین صحن حضرت زینب کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران

بررسی فایل‌های اجاره در جنوب تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت، باید دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت.

به گزارش اکو ایران، هر چند خریدوفروش در بازار مسکن در تهران به کندی صورت می‌گیرد و معاملات ملکی در وضعیت رکود قرار دارد، اما هم‌اکنون بازار اجاره در آستانه داغ شدن و تعداد فایل‌های رهن و اجاره بازار در حال افزایش است.

البته آنطور که واسطه‌گران ملکی می‌گویند: اکثر مستاجران میل به تمدید قرارداد خود دارند و میزان جابه‌جایی نسبت به سال‎‌های قبل کاهش یافته است.

بررسی‌های ما از بازار رهن و اجاره در جنوب تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت، باید دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت که اگر خواهان امکاناتی همچون پارکینگ، آسانسور و انباری باشید مبلغ رهن کامل شما باید حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان باشد.

در محله مسعودیه رهن کامل آپارتمانی با ۶۸ مترمربع زیربنا و ۱ سال ساخت، ۶۵۰ تومان و رهن کامل واحدی ۷۵ متری و ۱۸ سال ساخت در نازی آباد بدون آسانسور و پارکینگ، ۶۰۰ میلیون تومان است.

در محله دولت آباد، رهن کامل آپارتمانی ۶۱ متری و ۱۸ سال ساخت، ۴۰۰ میلیون تومان و رهن کامل واحدی ۶۵ متری ۹ سال ساخت در محله دیلمان و بدون پارکینگ و انباری، ۶۰۰ میلیون تومان تعین شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره در جنوب تهران را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال با یک سورپرایز
  • ترکیب احتمالی تراکتور با سورپرایز جالب
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است