Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:15:50 GMT

همایش بزرگداشت آرای مارتین لینگز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۱۶۳۷

همایش بزرگداشت آرای مارتین لینگز برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: گروه حکمت هنر دینی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران همایش بزرگداشت مارتین لینگز را به منظور بررسی آرای او در باب هنر دینی در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان به نقل از مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران؛ بخش اعظم مطالعه اصیل هنر دینی طی قرن اخیر به متفکران موسوم به اصحاب حکمت خالده تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ایمان به اصالت و حقیقت همه ادیان و سنت های الهی و با ارجاع تمثیل‌های هنر سنتی به مبانی حکمی آنها، این جمع کوچک سهمی بزرگ در کشف حقایق هنر دینی و معرفی آنها داشته است.

مارتین لینگز (2005- 1909) از چهره‌های شاخص این متفکران، آثاری مهم در باب هنر دینی و به ویژه هنر اسلامی از خود به جای گذارده است.

گروه حکمت هنر دینی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مفتخر است که با همکاری انجمن حکمت و فلسفه ایران، همایشی را جهت بررسی آرای وی در این زمینه برگزار و از همه اندیشمندان، هنرپژوهان و هنردوستان برای شرکت در این همایش دعوت می‌کند.

این همایش در روزهای شنبه و یکشنبه 22 و 23 اردیبهشت از ساعت 15 تا 17 و 30 دقیقه در محل تالار همایش‌های مؤسسه به نشانی تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه آراکلیان، شماره 4، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود.

ورود برای کلیه علاقه‌مندان با ارائه کارت شناسایی معتبر آزاد است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام مقام معظم رهبری ترامپ و برجام کانون های مساجد کتاب مسجد مجلس کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی کنگره نقش شیعه موسسه حکمت و فلسفه ایران هنر دینی همایش کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی و انتشارات سروش، جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین برگزار می‌شود.

سخنرانان این جلسه عبارتند از سید حسن حسینی، استاد گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، مسعود طوسی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و علیرضا رحیمی مدیرعامل انتشارات سروش.

همچنین در این جلسه، گروه مترجمان این مجموعه ۹ جلدی زهرا زرگر، صبا فریدونی، جواد درویش، نیما نریمانی، محمد ابراهیم مقصودی و طه عبداللهی حضور دارند.

جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

حضور برای عموم علاقمندان در این جلسه آزاد و رایگان است.

کد خبر 6090444

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد