Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  مدرسی  رییس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت:  ۸ نفر از این افراد به بیمارستان شیراز اعزام شدند که یک نفر فوت کرد و ۷ نفر از آنها در آن بیمارستان هستند که ۴ نفر در آی سی یو و یک نفر تحت عمل پیوند کبد قرار گرفته است.

به گفته این مسئول، ۶ نفر مستقیما به شیراز مراجعه کرده اند و در حال حاضر ۱۳ نفر در بیمارستان امام خمینی کرمانشاه بستری، ۳ نفر در آی سی یو، ۱۱ نفر در اورژانس و ۵۷ نفر هم ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شهروندان توصیه کرد که از خوردن قارچ های خودرو خودداری کنند، چون ابن قارچ ها علاوه بر درگیری های کبدی، مشکلات خونی و گوارشی حتی می توانند باعث مرگ فرد شوند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: توصیه می شود که چوپان ها و افراد محلی نیز از خوردن و خرید و فروش این قارچ ها خودداری کنند.

 مدرسی یادآور شد: افراد پس از مصرف قارچ با مشاهده هرگونه علایمی همچون تهوع و استفراغ، خونریزی گوارشی، ادرار خونی و ملتحمه زرد سریعا برای آزمایش به بیمارستان مراجعه کنند.

وی در خصوص اینکه آیا این قارچ های سمی پادزهر دارند با نه نیز گفت: در حال حاضر تیمی از وزارت بهداشت به کرمانشاه آمده اند و از قارچ ها در اماکنی که اعلام شده نمونه برداری کرده و برای آزمایش به تهران برده اند و هنوز جوابی ارائه نکرده اند.

این مسئول اظهار داشت: بیشترین مراجعین در این زمینه نیز از ماهیدشت، حوالی کورزران، میانراهان و صحنه بوده اند.

مدرسی در مورد اینکه آیا سم این قارچ ها با پختن و کباب کردن از بین می رود یا نه نیز گفت: خیر افراد مراجعه کننده هم قارچ را به صورت پخته و یا سرخ شده مصرف کرده اند.

 

انتهای پیام/ز

پختن قارچ در از بین بردن سم آن تاثیر ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی حاشیه های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • قارچ خودرو نخورید
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز