Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@19:32:39 GMT

لزوم پزشک‌زدایی در مدیریت حوزه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۲۸۷۴

لزوم پزشک‌زدایی در مدیریت حوزه سلامت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در یازدهمین همایش کشوری تازه‌های علوم بهداشتی، اظهار داشت: زمانی که ما دوران دانشجویی خود را سپری می‌کنیم عدالت‌خواه هستیم و توجه‌مان به سمت محرومان است و سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که هیچ کاری در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه به فقرا کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: ما باید سعی کنیم از صحبت‌های کلیشه‌ای و تکراری پرهیز کنیم و شعارهای ما مبنای اصیل داشته باشند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل بهداشتی و درمانی قرن  حاضر موضوع چاقی است و در SGB نیز از این موضوع صحبت شده است اما هدفی برای بهبود آن تعیین نشده است.
 
حریرچی افزود: ما همواره اعلام می‌کنیم که 59 درصد مردم در کشور از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند که هدفی برای پیشگیری از آن مطرح نیست و  موضوع چاقی همواره در کشورهای دنیا افزایش خواهد یافت.
 
وی توضیح داد: ما باید به موضوع پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر توجه ویژه داشته باشیم که این بحث نیازمند آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کارشناسان بهداشت است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به برخی از مسائل حوزه بهداشت مانند خدمات دندانپزشکی انتقاداتی وارد می‌شود که لازم است برای آنها راه‌حل‌هایی پیدا شود و برنامه‌ریزی‌هایی برای فصل‌های آینده صورت گیرد.
 
حریرچی گفت: راه نجات حوزه سلامت کشور ما از نظر من استفاده از افراد آگاه بهداشتی و مدیریتی در این حوزه است به طوریکه باید در مدیریت حوزه سلامت پزشک‌زدایی انجام شود.
 
وی افزود: بسیاری از افرادی که در مورد مسائل بهداشتی در دنیا صحبت می‌کنند پزشکانی هستند که پزشکی را رها کرده و در رشته‌های اقتصادی تحصیل کرده‌اند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره رشد هزینه‌های بخش سلامت بر اساس دلار بین‌المللی توضیح داد: برخی اعلام می‌کنند که در سال‌های 91 و 92 هزینه‌های سلامت کاهش پیدا کرده است اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که خانوار نتواند هزینه‌های خوراکی خود را تأمین کند هزینه‌های غیرخوراکی را کاهش خواهد داد.
 
حریرچی در پایان گفت: خانواده‌ها پس از تأمین هزینه‌های مایحتاج زندگی خود درآمد خود را صرف هزینه فرهنگ و آموزش و پس از آن بهداشت و درمان می‌کنند که اگر خانواده‌ای نتواند از پس مخارج زندگی خود برآید از هزینه‌های بهداشت و درمان خود می‌کاهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی