Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@11:58:38 GMT

امکان برندسازی زعفران از طریق بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۲۹۵۷

امکان برندسازی زعفران از طریق بورس کالا

پول‌نیوز - تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: عرضه زعفران در بورس کالا می‌تواند دست دلالان و واسطه‌گر‌ان را کوتاه کند.

همایون دارابی تحلیل‌گر بازار سرمایه، با اشاره به ورود زعفران در بورس کالا، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل در بازار زغفران، فقدان مرجع قیمت‌گذاری در آن است چرا که حضور زعفران در بورس کالا، این فرصت را فراهم می‌کند تجار بین‌المللی، به‌صورت مستقیم، اقدام به خرید زعفران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ایران، بزرگترین تولیدکننده زعفران است و از طریق افغانستان می‌تواند با دیگر کشور‌ها ارتباط برقرار کند.

به گفته دارابی، سود فروش زعفران در بورس کالا بیشتر به سمت کشور و کشاورزان منتقل می‌شود و عملا اجرای این امر، دست واسطه‌ها و کشور‌های واسطه که اقدام به بسته بندی زعفران ایران می‌کنند کوتاه می‌کند.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه یادآورشد: با توجه به آنکه محصولات کشاورزی انحصاری در ایران تولید می‌شود، اما دارای برند انحصاری در دنیا نیستند و  بورس کالا می‌تواند به برندسازی در این حوزه کمک شایانی کند.

دارابی افزود: مزایای عرضه زعفران، پسته و سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌توان موجب کشف قیمت‌ها و شفافیت در معاملات شود. چرا که در بورس رقابت سالم حاکم است و در حق کشاورز اجحاف نمی‌شود.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه در پایان گفت: حضور زعفران در بورس کالا می‌تواند بازار سنتی را به بازار پیشرفته و شفاف تبدیل کند و این امر به تولیدات هویت داده و همچنین به خریداران این اطمینان را می‌دهد تا به‌صورت مستقیم برای خرید به کشور مراجعه کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زعفران بورس کالا پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل فولاد ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا به درخواست مخاطبان نبض بورس به بررسی سهام فولاد به لحاظ تکنیکال بپردازیم. شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش فولاد نیست و صرفا یک تحلیل و پیش بینی می باشد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J2h

دیگر خبرها

  • ۱۴ کار خطرناک که در بورس نباید انجام داد
  • هفت پله قرمز بورس
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • تحلیل فولاد ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی