Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:05:27 GMT

آموزه‌های مورد نیاز زندگی بشری در مکتب شیعه نهفته است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۲۹۸۰

آموزه‌های مورد نیاز زندگی بشری در مکتب شیعه نهفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، «اندرو نیومن» در نشست کمیسیون تاریخ - مستشرقان کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در سالن جلسات اویس قرنی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، برگزاری این کنگره‌ها را راهکاری برای تعامل میان مذاهب و تبادل علمی میان اندیشمندان دانست و اظهار کرد: بنده تاکنون سه کتاب نوشته‌ام که کتاب نخست در مورد مدرسه علمیه قم و بغداد و دومین کتاب نیز در مورد عصر صفویه است و هر کدام از این کتاب‌ها دو بار به زبان فارسی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کتاب سوم بنده با محوریت مقدمه‌ای برای معرفی مکتب دوازده امامی سه سال پیش به بازار عرضه شد که در این کتاب به معرفی دین مبین اسلام و شیعیان نیز پرداخته شده است.

این استاد دانشگاه‌های انگلستان با بیان اینکه در موقعیت‌ها و فرصت‌های مختلف به دنبال ترویج دین دوازده امامی هستم، عنوان کرد: بنده مناظره و مباحث خود را با خاورشناسان دیگر پیرامون شیعه دنبال می‌کنم چراکه اعتقاد دارم آموزه‌های مورد نیاز زندگی بشری در مکتب شیعه نهفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای معرفی شیعیان و علمای برجسته مذهب تشیع باید از منابع اولویت‌دار استفاده شود، مطرح کرد: کتاب‌های موجود در ارتباط با شیعه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای کنونی جوامع غربی باشد چراکه کتاب‌های مذهب شیعه محدود ترجمه می‌شوند.

نیومن خاطرنشان کرد: بنده تاریخ‌نویس هستم اما در راستای معرفی شیعه‌شناسی کلاس‌ها و نشست‌هایی را برگزار کرده تا بتوانم مردم کشور خود را نسبت به این مکتب حق آشنا کنم

کد خبر 4294229

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم اسلامی علوم انسانی علوم انسانی اسلامی علوم اسلامی علوم انسانی امام زمان حضرت مهدی عج معرفی کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایشگاه کتاب تهران سازمان اوقاف و امور خیریه علوم انسانی اسلامی شیعه مهدویت فلسفه قرآن مسابقات قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان