Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > گیلان - مناطق کوهستانی «اشکورات» رودسر با ۴۷۰ هکتار مساحت زیر کشت، برداشت ۲۲۰ تن محصول و تولید ۵۰ درصد گل‌گاوزبان کشور، پایتخت گل‌گاوزبان ایران است.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ گل‌گاوزبان گیاه علفی یک‌ساله و از گیاهان دارویی و دارای خاصیت شفادهندگی بوده و در مناطقی با شرایط کوهستانی و معتدل مانند اشکور رودسر رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشکورات رودسر با ۴۷۰ هکتار مساحت زیر کشت گل‌گاوزبان با چهار هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار در ۱۶۵ روستا بیش از ۲۲۰ تن محصول برداشت می‌کنند که این میزان ۷۵ درصد تولید استان گیلان و ۵۰ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

رودسر به لحاظ مساحت زیر کشت و تولید محصول قطب برتر تولید گل‌گاوزبان کشور بوده و برای حمایت از تولیدکنندگان و معرفی بیشتر محصول عصر امروز جشنواره ملی گل‌گاوزبان در روستای زیاز اشکور رحیم‌آباد از شهرستان رودسر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و جمع کثیری از مردم، مسافران و گردشگران برگزار شد.

*«اشکورات» پایتخت گل‌گاوزبان کشور

فرماندار رودسر در ادامه جشنواره ملی گل‌گاوزبان اشکور اظهار کرد: به لحاظ تولید و مساحت زیر کشت اشکورات رودسر قطب تولید گل‌گاوزبان کشور است.

علی وارسته معرفی محصول گل‌گاوزبان، حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد شورونشاط اجتماعی را از اهداف برگزاری جشنواره ملی گل‌گاوزبان خواند و افزود: گل‌گاوزبان و فندق از مباحث مهم در برند سازی شهرستان رودسر است.

وی با اشاره به سرمای دیررس اخیر و آسیب‌زدگی به محصولات کشاورزی ازجمله گل‌گاوزبان گفت: تمام تلاش خود را برای جبران و کمک به کشاورزان بکار خواهیم گرفت تا دغدغه آن‌ها کمتر شود.

فرماندار رودسر از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گل‌گاوزبان در رودسر خبر داد و افزود: توجه به حوزه گردشگری در کنار مباحث کشاورزی برای تقویت اقتصاد منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

در جشنواره ملی گل‌گاوزبان اشکور از اطلس نقاط گردشگری و میراث فرهنگی رودسر برای نخستین بار در کشور پرده‌برداری شد.

46

کلید واژه‌ها : استان گیلان - وزارت جهاد کشاورزی - محصولات کشاورزی - کشاورزی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گیلان وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
عباس اشکانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده است و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
اشکانی افزود: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپوربا هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان