Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@00:39:14 GMT

پایان کار وایمکس ایرانسل در 31 اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۳۲۶۴

پایان کار وایمکس ایرانسل در 31 اردیبهشت

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مودم‌های قدیمی وایمکس از فناوری نسل دوم اینترنت ثابت استفاده می‌کردند اما مودم‌های TD-LTE امروزی، نسل ۴ و ۴.۵ خدمات اینترنت ثابت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شرکت ایرانسل در اسفند ۱۳۸۷ موفق به دریافت پروانه ارائه خدمات وایمکس شد؛ خدماتی که تا پیش از این در ۷ شهر ایران و با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت الی ۲ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ایرانسل و همراه اول در ابتدای دهه ۹۰ به دلیل انحصاری که دولت دهم برای رایتل به وجود آورد باعث کند شدن پیشرفت دو اپراتور اول موبایل شد و اما اپراتورها در سال ۹۳ و در دولت یازدهم موفق شدند مجوز ارائه اینترنت نسل سوم و بالاتر را به دست بیاورند. در ادامه ایرانسل در مرداد ماه ۹۵، اینترنت نسل ۴ ثابت و جایگزین وایمکس را در مشهد معرفی کرد و امروز خدمات TD-LTE خود را در ۱۴۶ شهر ارائه می‌دهد. وجود یک جایگزین در این سطح، اکنون باعث شده تا شاهد بازنشسته شدن وایمکسِ ۱۰ ساله باشیم.

ایرانسل خبر می‌دهد کاربرانی که در گذشته یک مودم وایمکس خریداری کرده‌اند، می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه مودم جدید TD-LTE را دریافت کنند. اپراتور دوم در همین رابطه بیشتر توضیح می‌دهد:

    «مشترکان می‌توانند با مراجعه به نشانی shop.irancell.ir  قسمت «مودم»، بخش «تعویض رایگان مودم وایمکس با TD-LTE» و با وارد کردن شناسه وایمکس و نشانی MAC مودمی که در اختیار دارند، مودم وایمکس خود را با مودم TD-LTE عوض کنند.

    علاوه بر این ایرانسل این امکان را نیز فراهم کرده است که مشترکان برای تعویض مودم خود از خطوط ایرانسلی با شماره 600 و از خطوط غیر ایرانسلی با شماره 09366000000 تماس بگیرند.

    تعویض و تحویل مودم‌های وایمکس با مودم‌های TD-LTE رایگان بوده و مشترکان متقاضی تعویض این مودم‌ها فقط هزینه بسته اینترنت درنظر گرفته شده را می‌پردازند. مبالغ موجود در حساب‌های وایمکسی که فعال بوده‌اند نیز پس از طی مراحل تعویض به حساب مودم‌های TD-LTE مشترکان بازگردانده خواهد شد.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران اینترنت دولت دهم فناوری موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعه ۱۴ اردیبهشت، آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد/امروز پایان ثبت نام آزمون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ با توجه به درخواست‌های مکرر داوطلبان در خصوص تمدید مهلت ثبت نام آزمون (EPT) اردیبهشت ۱۴۰۳ به اطلاع می‌رساند، ثبت نام این آزمون تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تمدید شد.
این آزمون جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ هم زمان در شهر‌های تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، رشت، کرمان، کرج، ساری و بندرعباس و جمعا ۱۲ حوزه برگزار خواهد شد.
همه دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکزسنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی english.iau.ac.ir/ept نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای سه قانون جدید فوتبال در آمریکا؛ وقت‌کُشی به پایان می‌رسد؟
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت، آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد/امروز پایان ثبت نام آزمون
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر
  • آینده مبهم کیه‌زا با ابراز نارضایتی از وضعیتش در یوونتوس
  • پیشرفت ۶۳ درصدی اجرای فیبررسانی به روستاهای گلباف
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • بیش از 18 هزار کنتور آب در استان بوشهر تعویض شد
  • بیش از ۱۸ هزار کنتور آب در استان بوشهر تعویض شد