Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مائرسک لاین و ام‌اس‌سی دو شرکت بزرگ ترابری دریایی دنیا اعلام کردند: پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران در حال بازبینی خدمات، عملیاتها و روابط تجاری خود با ایران هستند تا ببینند آیا این تعاملات تحت تاثیر این اقدام قرار می‌گیرد یا نه و طبق چارچوب زمانی تعیین شده از سوی دولت آمریکا عمل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ام‌اس‌سی که مقر آن در سوئیس قرار دارد، خدمات خود را در سال‌های بین 2012 تا 2014 متوقف کرد و زمانی که این خدمات از سر گرفته شد، این شرکت ترابری از یک کشتیرانی کوچک منطقه‌ای دیگر به عنوان یک فرد ثالث برای انجام نقل و انتقالات دریایی میان ایران و ام‌اس‌سی در یک بندر در امارات متحده عربی استفاده کرد.

یک منبع آگاه گفت که شرکت ام‌اس‌سی در حال حاضر رزرو محموله‌های خاص که ممکن است تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گیرد را متوقف کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از خروج این کشور از توافق هسته‌ای اعلام کرد که واشنگتن در حال اعمال تحریم‌هایی علیه فروش مستقیم یا غیرمستقیم، تامین یا انتقال فلزاتی همچون آلمینیوم، استیل، ذغال سنگ و نرم افزار مرتبط با فرآیندهای صنعتی به ایران است.

همچنین شرکت دانمارکی مائرسک لاین، به طور جداگانه اعلام کردکه قبول محموله‌های خاص که در فهرست وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند را متوقف کرده است. این شرکت تاکید کرد که حضورش در ایران محدود خواهد بود و تاثیر این تحولات اخیر بر فعالیت‌هایش را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز، ایران برای واردات و به علاوه فروش کالاهای صادراتی خود به غیر از نفت نیازمند حمل و نقل دریایی است و برای انجام این کار پیش از رفع تحریم ها به واسطه اجرای توافق هسته‌ای در سال 2016 با مشکلات فراوانی روبرو بود.

آمریکا علاوه بر این قصد دارد تحریم‌های مربوط به بیمه و بیمه مجدد را علیه ایران اعمال کند که در گذشته یک چالش دیگر برای ایران محسوب می شد. تمامی کشتی‌ها برای انجام سفرهای دریایی خود نیازمند پوشش‌های بیمه مختلف هستند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مائرسک لاین ترابری دریایی برجام ام اس سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز دوشنبه در نشست با فرماندهان فراجای استان لرستان، اظهار داشت: استان لرستان، استانی امن و فعال با مشارکت مردم است.

وی با اشاره به اینکه تعامل مردم و پلیس، عامل موفقیت پلیس است، افزود: تحقق اهداف و مأموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود و در این راستا بر اساس گزارش‌های اعلام شده در لرستان فرایند خوبی وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و صحنه‌هایی که از خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا منتشر شده است، افزود: رفتار پلیس آمریکا نسبت به دانشجویان، استادان و فیلسوفانشان بدترین رفتار انسانی است و این در حالی است که جامعه امنیتی ما با حضور مردم ایجاد امنیت می‌کنند.

کد خبر 6091973

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید