Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، سید احمدعلی موسوی‌نیا، معاون ابتدایی آموزش و پرورش لرستان امروز شنبه، 22 اردیبهشت در جمع خبرنگاران در رابطه‌با هشتمین جشنواره جابربن حیان (پروژه‌های علمی دانش‌آموزی) گفت: مرحله استانی این جشنواره دانش‌آموزی اواخر هفته گذشته با حضور معاونین ابتدایی و سرگروه‌های آموزشی شهرستان‌ها و مناطق لرستان و جمعی‌از روسای ادارات حوزه ستادی در سالن ورزشی آموزشگاه خدیجه کبری ناحیه دو خرم‌آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روش‌های سنتی در جوامع پیشرفته امروزی دیگر پاسخ نمی‌دهد و ضرورت دارد با توجه به اهداف مورد نظر برنامه‌ریزی کرد.
موسوی‌نیا اضافه کرد: به همین منظور در سال‌های اخیر برنامه سند تحول بنیادین با اهداف کاملاً مشخص طراحی شده به‌گونه‌ای که از دوره پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه دوم برای معلم و دانش‌آموز برنامه‌هایی تعیین شده است و آن‌چه مهم است اجرای دقیق این برنامه‌هاست.

جشنواره جابربن حیان؛ یکی‌از مصادیق خروج از روش سنتی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان برگزاری جشنواره جابربن حیان را یکی‌از مصادیق خروج از روش سنتی عنوان کرد و گفت: بحث پروژه‌های علمی و جشنواره‌هایی از این دست نوید خوبی برای ما دارد زیرا فضای علمی کشور بایستی به سمت تحقیق و پژوهش و دانشمندپروری سوق داده شود و ارتباط علم و دانش با عمل و مهارت‌آموزی در دستور کار قرار گیرد .
موسوی‌نیا ضمن تقدیر از کارشناس گروه‌های آموزشی استان لرستان در برگزاری مطلوب جشنواره جابربن حیان در مراحل آموزشگاهی، شهرستان و استان در رابطه‌با آمار دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره جابربن حیان، اظهارکرد:
در حال حاضر در استان لرستان ۱۷۴ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی داریم که از این تعداد تقریباً ۸۰ هزار دانش‌آموز یعنی حدود ۴۶ درصد دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی در ۱۲۰۰ آموزشگاه درگیر این پروژه علمی بوده‌اند که انتظار داریم به روزی برسیم که صد درصد مدارس به‌سمت پروژه‌محوری و تحقیق میدانی روی بیاورند .
وی در خصوص تعداد طرح‌های ارائه شده در مرحله استانی نیز گفت: تعداد ۱۹۸ پروژه در گروه‌هایی سه نفره و با همکاری ۵۹۴ دانش‌آموز از مناطق و شهرستان‌های استان به این مرحله راه یافته‌اند که پس‌از ارزیابی‌های لازم تعداد شش پروژه برتر به مرحله کشوری راه یافته است .

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی جشنواره جابر حیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود