Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تولید و یا انتقال فناوری زمانی اتفاق می‌افتد که کشور بتواند یک برنامه‌ریزی جامع و دراز مدت داشته باشد تا نوعی وحدت و همدلی برقرار شده و دعوا‌های داخلی حل شود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی  در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری  که صبح امروز در  دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد گفت:  فناوری‌ها به دو نوع سخت و نرم تقسیم می‌شوند؛ فناوری‌های نرم شامل فناوری اطلاعات و صنایع فرهنگی از جمله کتاب و سایر صنایعی است که در این حوزه قرار می‌گیرند که کاربرد‌های گسترده آن‌ها در حال توسعه است و به علت رابطه عمیقی که با انسان، فرهنگ و اقتصاد دارند، باید مورد توجه و اهمیت قرار بگیرند و  تلاش شود که استعداد‌های مردم در این زمینه شکوفا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی  همچنین افزود : جهاد دانشگاهی از زمان شروع کار خودش این حوزه را در حوزه فعالیت‌های خود قرار داده است، برای مثال پژوهشکده فناوری اطلاعات، پژوهشکده فرهنگ و هنر، پژوهشکده گردشگری، دانشکده گردشگری، سازمان فعالیت‌های قرآنی، سه رسانه از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران در حوزه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در طول سال‌های اخیر قرار دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد با تجربه‌ای که در تاسیس دو پارک علم و فناوری و ۲۱ مرکز رشد داشته، تصمیم گرفت پس از تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز به قصد کمک به صنایع نرم و فرهنگی در این زمینه فعالیت کند، آن‌ها نیز پس از بررسی این پیشنهاد تشخیص دادند که استعداد این کار در جهاد دانشگاهی وجود دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر سوابقی که ذکر شد، گستره فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در سراسر کشور چه در دانشگاه‌ها و چه در مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی در استان البرز از عوامل واگذاری مجوز برای فعالیت‌های آینده به جهاد دانشگاهی بودند.

طیبی افزود:  نکته قابل توجه در مورد فناوری‌ها، بحث فراهم بودن زیست‌بوم و اکوسیستم است. اگر زیست‌بوم در همه اجزای کشور برقرار نباشد، حتی اگر بهترین پارک‌ها را هم ایجاد کنیم، باز هم بهره لازم را از آن‌ها نمی‌بریم.

وی در ادامه یادآور شد: ما نیاز داریم که در دیدگاه مدیرانمان تحولی ایجاد شود و دیدگاه آنان از اقتصاد منبع‌بنیان به دانش‌بنیان تبدیل شود، زیرا پول نفت باعث شده دیدگاه مدیرانمان بیشتر منبع‌بنیان باشد و نیاز‌ها را از خارج از کشور تامین کنند؛ چه نیاز‌های فناورانه و چه نیاز‌های تجهیزاتی.

رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: ما باید خودمان تولید علم و فناوری کنیم و توان تولید اکثر فناوری‌ها را نیز در کشور داریم، دیگر این که می‌توانیم انتقال فناوری نیز انجام دهیم و فناوری‌ها را از خارج از کشور به داخل وارد کرده و ارتقاء دهیم.

طیبی در ادامه گفت: تولید و یا انتقال فناوری زمانی اتفاق می‌افتد که کشور بتواند یک برنامه‌ریزی جامع و دراز مدت انجام دهد تا نوعی وحدت و همدلی برقرار شده و دعوا‌های داخلی حل شود و هیچ دولتی نمی‌تواند در عمر چهار تا هشت ساله خود مشکلات را حل کند و ما به یک برنامه‌ریزی دراز مدت نیاز داریم تا در برنامه‌ریزی به وحدت برسیم.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طیبی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ایسنا/کرمان رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان از برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت ‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این آزمون در استان کرمان با حضور ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب، روز جمعه(۱۴ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

دکترمهدی بازمانده امروز ۱۲ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این آزمون با شرکت ۱۷ هزار و ۳۱۷ داوطلب زن و ۳۸۵۲ داوطلب مرد در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آزمون به منظور استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیتی بدنی و سلامت و مشاور تخصصی در استان کرمان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: با توجه به بعد مسافت داوطلبان تا مرکز استان و در راستای ارائه خدمات مناسب‌ تر، این آزمون در شهرستان‌های کرمان، زرند، سیرجان، بم، جیرفت، کهنوج و رودبار جنوب برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت ‌بخشی وزارت آموزش و پرورش با شرکت ۷۸۶۲ نفر در مرکز استان کرمان، ۳۹۳۲ نفر داوطلب در شهرستان جیرفت، ۸۶۲ نفر در شهرستان رودبار جنوب، ۱۶۳۶ نفر در کهنوج، ۱۷۹۵ نفر در زرند، ۲۳۰۰ نفر در شهرستان بم و ۲۷۶۰ نفر داوطلب در شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.

بازمانده بیان کرد: مرکز آزمون سازمان جهاددانشگاهی استان کرمان با بیش از ۲۱ هزار داوطلب جزء یکی از بزرگترین مراکز این آزمون در کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه داوطلبان از روز گذشته می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون خود را از پایگاه hrtc.ir  مرکز آزمون جهاددانشگاهی بگیرند، افزود: باجه رفع نقص احتمالی کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون در مرکز شهرستان‌های برگزارکننده آزمون در استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد