Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،مهدی جمالی نژاد  با اشاره به برگزاری همایش شهرهای نامزد و برگزیده در راستای اخذ عنوان پایتخت کتاب کشور، گفت: این همایش اهدافی خاص ازجمله، توسعه پایدار فرهنگی از طریق ارتقای سطح امکانات کتاب‌خوانی، فضای سازی مناسب کتاب‌خوانی در مناطق شهری کشور و ایجاد هم‌افزایی سازنده بین نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در راستای ترویج فعالیت‌های کتاب‌خوانی را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شبکه شهرهای دوستدار کتاب مجموعه‌ای از وظایف را نیز عهده‌دار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای رشد و اعتلای فرهنگ کتاب‌خوانی، به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان، تدوین راهکارهای عملی و اجرایی در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، برنامه‌ریزی در جهت همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادها، مؤسسات، بنیادها و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرها در امر ترویج کتاب‌خوانی را بر عهده دارد.

رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب افزود: تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، شاخصه‌ها، ضوابط و مقررات لازم و ابلاغ آن‌ها به ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، ایجاد و به‌روزرسانی بانک اطلاعات و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در شهرها در راستای ترویج کتاب‌خوانی از دیگر وظایفی است که این شبکه برعهده‌گرفته است.

شهردار یزد بیان کرد: حمایت از طرح‌ها، ایده‌ها، پیشنهاد‌های ابتکاری، بهره‌گیری از رساله‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، معرفی و حمایت از فعالیت‌های همسو با ترویج کتاب‌خوانی، ترویج کتاب‌خوانی در شهرهای کشور به سایر زبان‌ها برای مجامع بین‌المللی و نهایتاً بسترسازی برای ارتقای جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در 1260 شهر کشور بخش دیگری از وظایف تعریف‌شده برای شبکه شهرهای دوستدار کتاب را به خود اختصاص داده است.

جمالی نژاد ادامه داد: به‌طورکلی باید گفت، مجمع عمومی، شورای هماهنگی و بازرسان ارکان شبکه‌ی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب کشور را شکل داده‌اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: مجمع عمومی شبکه شهرهای دوستدار کتاب، تعیین خط‌مشی کلی این شبکه ملی را بر عهده داشته و سیاست‌گذاری‌ها در آن صورت می‌پذیرد، گزارش سالانه شورای هماهنگی و بازرسان، بررسی، اتخاذ و ابلاغ تصمیمات مقتضی، بررسی و ابلاغ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های پیشنهادی و وظایفی ازاین‌دست از وظایف و برنامه‌های این مجمع است.

رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب عنوان کرد: شهر یزد از گذشته‌های دور در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی از شهرهای سرآمد کشور بوده و در سال 96 نیز یکی از نامزدهای پایتخت کتاب به شمار رفته است ک بر این اساس فعالیت پررنگ‌ترو قوی‌تر این شبکه در یزد را انتظار داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی اداره کل ارشاد اسلامی یزد و نهادهای کتابخانه‌های یزد، اقدامات شاخصی در حوزه‌های زیرساختی عرصه کتاب، همچون ارتقای سطح کیفی کتابخانه‌های موجود و ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی را دارا لعلم یزد به انجام و انتخاب یزد به‌عنوان پایتخت کتاب کشور را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد شورای هماهنگی ابلاغ نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطرح شدن نام مهدی طارمی وسط جشن قهرمانی اینتر

به گزارش همشهری آنلاین اینتر در دیدار حساس برابر میلان که در ورزشگاه سن سیرو برگزار شد با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرد. این پیروزی کافی بود تا اینتر ۵ هفته قبل از پایان لیگ، قهرمانی خود را در سری آ قطعی کند و یک شب فراموش نشدنی را برای هوادارانش رقم بزند.

پیرو آسیلیو، مدیر ورزشی باشگاه اینتر در گفت‌وگویی که با شبکه DAZN داشت از جذب دو بازیکن جدید خبر داد. او گفت: این یک لحظه خاص برای همه ما در باشگاه اینتر است و همه از این قهرمانی خوشحال هستیم. اکنون انتظارات از تیم بالا رفته است. فعلا برای فصل بعد دو بازیکن جدید را جذب کرده‌ایم.

خبرنگار شبکه DAZN اعلام کرد که منظور مدیر ورزشی باشگاه اینتر از این دو بازیکن مهدی طارمی ستاره پورتو و زیلنسکی بازیکن تاثیرگذار ناپولی است که فصل بعد برای اینتر به میدان خواهند رفت.

کد خبر 846556 برچسب‌ها مهدی طارمی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مطرح شدن نام مهدی طارمی بعد از قهرمانی اینتر
  • مطرح شدن نام مهدی طارمی وسط جشن قهرمانی اینتر